וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיוף הדרכונים: אוסטרליה תגרש דיפלומט ישראלי

שר החוץ האוסטרלי הודיע כי ממשלתו הורתה על גירוש בכיר משגרירות ישראל בקנברה בשל שימושה של ישראל בדרכונים אוסטרלים בעת חיסולו לכאורה של בכיר חמאס אל מבחוח. לדבריו, אין ספק שישראל מעורבת בזיוף הדרכונים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ממשלת אוסטרליה הודיעה הבוקר (שני) כי הורתה על גירושו של דיפלומט ישראלי על רקע שימושה לכאורה של ישראל בארבעה דרכונים אוסטרלים בעת חיסולו של בכיר חמאס מחמוד אל מבחוח בדובאי בחודש ינואר השנה.

לדברי שר החוץ האוסטרלי סטפן סמית', החקירות שביצעה ארצו לא השאירו מקום לספק בנוגע למעורבותה של סוכנות המודיעין הישראלית בזיוף ארבעת הדרכונים האוסטרלים ששימשו את החשודים בחיסולו של מבחוח במלון בדובאי. סמית' הוסיף כי שיתוף הפעולה המודיעיני עם המוסד ייפסק, כך דיווח העיתון האוסטרלי "סידני מורנינג הארלד".

"חקירות אלה לא הותירו בידי הממשלה שום ספק בנוגע לאחריותה של ישראל על הניצול לרעה והזיוף של הדרכונים", אמר סמית' לפרלמנט האוסטרלי. עוד הוסיף סמית' כי "אלו אינן פעולות של חבר".

"אף ממשלה לא תוכל לסבול ניצול לרעה זה בדרכונים של ארצה, במיוחד של ממשלה זרה", אמר סמית וציין כי "זהו לא משהו שאתה מצפה לו ממדינה אשר עימה יש לנו יחסים כה קרובים ידידותיים ותומכים".

דובר משרד החוץ יוסי לוי הגיב על הפרסומים לפיהם אוסטרליה תגרש דיפלומט ישראלי. לוי אמר לוואלה! חדשות כי "ישראל מצרה ומצטערת על הצעד האוסטרלי, שאיננו עולה בקנה אחד עם טיב היחסים הקרובים בין ירושלים לקנברה ועם החשיבות שלהם".

בחודש מרץ הודיע שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד כי בריטניה רואה בישראל אחראית לזיוף הדרכונים הבריטיים בפרשת חיסול מחמוד אל-מבחוח בדובאי. כמו כן, אישר מיליבנד כי דיפלומט ישראלי יגורש מבריטניה בעקבות כך. לדבריו בנאום בפני הפרלמנט הבריטי, "יש לנו סיבות להאמין שישראל אחראית לזיוף הדרכונים. הממשלה מתייחסת לעניין בחומרה רבה".

מיליבנד הוסיף כי "קודם כל, למען הסר ספק, במקרה של כל אחד מ-12 הדרכונים שזויפו בבריטניה, נמצא שהאנשים האלה היו רק קורבנות של גניבת זהות. הסקנו שיש סיבות להאמין שישראל אחראית לשימוש לרעה בדרכונים הבריטיים, ושימוש לרעה מסוג זה הוא בלתי נסבל. העבודה שזה נעשה בידי מדינה שהיא חברה של בריטניה הופך את הדבר לגרוע יותר. הממשלה תנקוט בצעדים מסוימים בהתבסס על הראיות כדי להראות את חוסר שביעות רצונה מהעניין".

בדובאי מקווים שיימצא ישראלי שיודה בחיסול

בתחילת החודש דיווח העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" מפי גורמים רשמיים באיחוד האמירויות, כי זוהו חמישה אנשים נוספים החשודים במעורבות בפרשה. כעת מונה רשימת החשודים 32 בני אדם. לדברי גורם המקורב לפרשה, אחד מהחשודים שזוהו מוקדם יותר השנה, מבוקש גם על ידי רשויות ניו זילנד בחשד לזיוף דרכונים של המדינה.

משטרת דובאי היו הראשונים שהפנו אצבע מאשימה לכיוונה של ישראל. "אני מקווה שיימצא בכיר ישראלי אחד שיודה בביצוע הפשע, במקום להתחמק מתגובה בפני אמצעי התקשורת", אמר מפקד משטרת דובאי דאחי חלפאן, שעמד בראש חקירת חיסול בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח.

אל-מבחוח, שהיה אחראי על העברת אמצעי לחימה לרצועת עזה, נרצח במלון בדובאי בחודש ינואר האחרון. אף גורם רשמי לא לקח על עצמו את האחריות להתנקשות אך האצבעות המאשימות הופנו בעיקר כלפי ישראל. בעקבות ההאשמות התגלעו חיכוכים ביחסי ישראל ובריטניה וזאת מכיוון שחלק מהחשודים החזיקו בדרכון בריטי החשוד כמזוייף וכאמור, כעת מתגלים חיכוכים גם מול הממשל האוסטרלי.

(עדכון ראשון: 05:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully