וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא פרס נאם בשפרעם, פעילי בל"ד הפגינו

נשיא המדינה שמעון פרס הגיע לטקס 100 שנים לשפרעם ונתקל בהפגנה של עשרות פעילי בל"ד. המפגינים קראו "להפסיק האפליה נגד המגזר הערבי ולהקצות תקציבים לחינוך ולא להתנחלויות"

יח"צ - חד פעמי

באדיבות zoom out

נשיא המדינה שמעון פרס הגיע אמש (ראשון) לטקס לציון 100 שנים לעיר שפרעם. עשרות פעילי בל"ד הגיעו אף הם למקום והפגינו בעת נאומו של הנשיא. בראש ההפגנה עמד יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה. משתתפי ההפגנה נשאו דגלי פלסטין ושלטים שעליהם נכתב "שפרעם זוכרת את הרוגי הפיגוע באוטובוס" וכן "לא אהלן ולא סהלן למייסד המוסד".

המפגינים קראו לממשלת ישראל "להפסיק את האפליה נגד המגזר הערבי ולהקצות תקציבים לחינוך ולא להתנחלויות". הם פנו גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון אהוד ברק והאשימו אותם ביחס "גזעני" וב"פאשיזם". המשטרה עצרה מפגין אחד.

המפגינים: הממשלה פשיסטית וגזענית

הנשיא התייחס בנאומו לרציחתם של ארבעה תושבי העיר בידי המחבל עדן נתן-זאדה לפני חמש שנים, וכן לשיחות הקרבה. בתחילת נאומו התייחס פרס לרצח שביצע נתן-זאדה ואמר כי "האירוע האלים ורציחתם של אנשים חפים מפשע, לא יישכחו. יש להפיק לקחים ולא ניתן שדברים כאלה יישנו. בצדק ובחוכמה נשלב ידיים כדי לתקן עיוותים ולהגליד פצעים. אסור לנו לתת לאירוע נורא זה לפגוע במהותה של שפרעם, המהווה קהילה רבגונית וסובלנית, שיש בה כבוד הדדי בין בני אמונות, עדות ומסורות שונות".

ראש עיריית שפרעם, נאהד חזאם, קרא לנשיא פרס לפעול לסגירת התיקים נגד הנאשמים בהריגתו של עדן נתן זאדה. בדברים שנשא אמר ראש העירייה כי התערבותו של הנשיא עשויה להביא לסגירת התיק.

הנשיא דיבר גם על ההתקדמות בתהליך המדיני, ואמר, כי "נפעל יחדיו במאמץ כן ואמיתי להשכין שלום באזורנו. לא נאפשר למחרחרי הריב לחרחר ריב בינינו. אין צורך באיומים הדדיים. שלום הוא מטרה נעלה המדברת בעד עצמה. עם הפלסטינים התחלנו במשא ומתן עקיף. אני מקווה שבימים הקרובים הוא ייהפך לישיר. אני מקווה שהזמן הקצר שעומד לרשותנו ייהפך ליתרון שכן כולנו נצטרך לפעול במרץ רב, עם לבנון וכל יתר שכנינו".

עדכון ראשון: 20:45 23.5

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully