וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרון ברק: העולם צבוע ומפלה את ישראל

נשיא בית המשפט העליון לשעבר תוקף את היחס שמקבלת ישראל. "בעולם משתמשים בקריטריונים אחרים לישראל לעומת מדינות אחרות"

"העולם צבוע ומפעיל קריטריונים שונים ביחס לישראל לעומת מדינות אחרות" - כך אמר היום (ראשון) נשיא בית המשפט העליון לשעבר פרופ' אהרון ברק בפאנל שנערך במרכז הבינתחומי בהרצליה בהשתתפות פרופ' אמנון רובינשטיין ופרופ' אלן דרשוביץ. עם זאת, ברק הוסיף כי "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית - אנחנו כפופים לחוק ולגופים השופטים לפיו - בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא".

ברק אמר כי "איננו מעצמת-על שיכולה לצפצף על כל העולם. אנחנו לא יכולים להתנהג כבריונים – אין לנו את הכוחות לכך. אנחנו מדינה קטנה וכוחנו במוסריותנו ובחינוך הצבא ללחימה נקייה". נשיא ביהמ"ש העליון לשעבר הדגיש כי מלחמתה של מדינת ישראל בטרור צריכה להיעשות במסגרת החוקים הבינלאומיים הקיימים. "איננו יכולים לשנות את המשפט הבינ"ל, אך ביכולתנו לסייע בפיתוחו. הרי מדינת ישראל לא רוצה להפוך למוקצית מחמת המיאוס".

ליישם סטנדרטים אחידים

שר החינוך לשעבר פרופ' רובינשטיין אמר מנגד כי לדעתו "ישראל לא צריכה לפעול לשנות את המשפט הבינ"ל, משום שבמקרה כזה יטענו נגדה שעד כה לא פעלה לפיו". רובינשטיין סייג את דבריו, הצטרף לדברי יתר הנואמים וטען כי החוק הבינ"ל מיושם באופן "גזעני ומסולף כנגד ישראל".

פרופ' דרשוביץ, שזכה לתואר עמית כבוד בפאנל, הצהיר כי "החוק מיושם באופן מפלה ביחס לישראל. הקהילה הבינ"ל טרם השיבה לשאלה 'מה צריכה היתה ישראל לעשות במשך שמונה שנים שבמהלכן הותקפה? מה היה עליה לעשות כדי להפסיק את הטילים מעזה?' אין תשובה גם לגבי מה שמותר לארה"ב ואנגליה לעשות באפגניסטן כדי להימנע מהרג אזרחים. על המשפט הבינלאומי לייצר סטנדרט אחיד וניטרלי שייושם כלפי כולם. כיום הוא משמש כלי ניגוח פוליטי נגד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully