וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוסרו מגבלות על חברות שהואשמו בסיוע לאירן

למרות הניסיונות להעברת טיוטת הסנקציות נגד אירן בשל תוכנית הגרעין, ארה"ב הסירה את מגבלות המסחר של שלוש חברות ומוסדות רוסיים שהואשמו בסיוע לאירן לפתח את הנשק שברשותה

ארה"ב הסירה אמש (שבת) את הגבלת הייצוא לאירן, שהוטלה על שלוש חברות ומוסדות רוסיים שהואשמו בסיוע לפיתוח הנשק בטהרן, כך דווח באתר האינטרנט של המשרד הפדרלי של ארה"ב. על התאגיד הראשי של רוסיה בייצור נשק ועל עוד שתי אוניברסיטאות רוסיות נאסר בעשור האחרון לסחור עם טהרן בשל תוכנית הגרעין האירנית.

חברת רוסובורונקספורט, התאגיד הראשי של רוסיה בייצור נשק, הרשות לתעופה של מוסקבה ואוניברסיטת מנדליב לטכנולוגיה וכימיה סבלו מסנקציות המגבילות את אפשרויות המסחר מאז שממשלו של ג'ורג' בוש הטילן בשל חשד ארה"ב כי השלוש מסייעות להעשיר את הנשק להשמדה המונית וטכנולוגיית הטילים שברשות אירן, קוריאה הצפונית וסוריה. יש לציין כי רוסיה הכחישה את טענות הסיוע והתנגדה להחלטה להטיל את הסנקציות, אותה הגדירה "מהלך לא הוגן".

"הגענו להחלטה לסיים את הסנקציות שהוטלו על רוסובורונקספורט בעקבות המסחר עם אירן", נאמר בהודעה שנמסרה באתר האינטרנט. כמו כן הסנקציות נגד המוסדות הוסרו לאחר שנמצא כי פעילותן לא חורגת מהמגבלות כפי שהוגדרו בידי האמריקאים.

דובר המדינה האמריקאי פיליפ קראולי דחה אמש את הטענות כי החלטת וושינגטון להסיר את המגבלות נוגעת לניסיון לעודד את רוסיה לתמוך בסבב הסנקציות החדש על טהרן, כפי שארה"ב מנסה לאשר במועצת הביטחון של האו"ם. "הרגשנו שרוסיה שותפה לדאגה מפעולות אירן וכי היא מוכנה לתמוך בהגבלות שהוצעו בטיוטה שהגשנו למועצת הביטחון" אמר קראולי לעיתונאים בוושינגטון והוסיף כי "חשנו בטוחים בהסרת המגבלות תחת משטר אי הפצת הנשק ועדיין לשמור על האינטרסים שלנו בנושא".

"ההחלטה נובעת מכך שרוסיה הוכיחה כי היא רואה ברצינות את המצב מול אירן", אמר קראולי. ההחלטה, שהתקבלה בידי ממשל אובמה כבר לפני שבועיים, נכנסה לתוקף אמש.

יחסי רוסיה ארה"ב השתפרו רבות לאחרונה, זאת אחרי שבחודש אפריל חתמו הנשיא אמריקאי אובמה ומקבילו הרוסי מדבדב על הסכם הפחתת ראשי הנפץ שברשותם ב-30%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully