וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אירן תציג ביום שני את עסקת האורניום"

אירן תעביר ביום שני לסבא"א את פרטי עסקת חילופי האורניום שחתמה השבוע עם טורקיה וברזיל. במקביל, שרת החוץ של האיחוד האירופי טוענת שאירן עשויה להסכים להיכנס למו"מ עם נציגי הקהילה הבינ"ל

אירן מתכוונת למסור ביום שני הקרוב לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ולפקחי הא"ום דו"ח הכולל את פרטי עסקת העברת האורניום שחתמה לפני מספר ימים עם טורקיה וברזיל – כך דיווחה אתמול (שישי) סוכנות הידיעות האירנית IRNA. "הודענו לסבא"א על מוכנותנו להעביר בכתב מפרט שלם של ההסכם", דווח.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר ההצהרות עך הבאת העסקה בפני סבא"א, אמר דובר משרד החוץ האירני כי "אנו מצפים מהגורמים האחראיים, לרבות מקבוצת וינה, אשר מורכבת מנציגי איראן, צרפת, רוסיה, ארצות הברית וסבא"א, להודיע במהרה על מוכנותן לביצוע חילופי האורניום עם טורקיה".

במסגרת עסקת הגרעין שחתמו שלוש המדינות, אירן תעביר לטורקיה 1,200 ק"ג אורניום המועשר ברמה נמוכה ותקבל בתמורה מוטות דלק לשימוש במתקן למחקר רפואי.

אירן תסכים לחזור לשולחן הדיונים?

פקחי הגרעין של האו"ם אישרו כי קיבלו את הצהרותיהן של אירן, טורקיה וברזיל בדבר העסקה, אך הדגישו כי כעת הם מצפים מאירן להציג במישרין את פרטי ההתחייבויות שהושגו. מזכ"ל האו"ם באן קי-מון גם התייחס לעסקה, והצהיר כי הוא מקווה שהיא תפתח "ערוץ תקשורת ואפיק דיפלומטי" בין אירן לבין מעצמות המערב.

בתוך כך, שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון אמרה אמש כי קיימים "סימנים" לכך שאירן תסכים לנהל משא ומתן עם מעצמות העולם בנושא של תכנית הגרעין מעוררת המחלוקת שלה. "אנחנו מוכנים לשבת לשולחן הדיונים עם גורמים אירניים, ולהעלות בפניהם את חששותינו בדבר תכנית הגרעין האירנית", אמר אשטון.

אשטון הצהירה כי "הגיעו לידינו עדויות לכך שאירן עשויה להסכים למפגש עם נציגי האיחוד האירופי". אשטון ציינה כי המפגש יתקיים במתכונן שוויונית, המורכבת משלושה נציגים של חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, ומולם שלושה נציגים ממדינות שאינן מחברות האיחוד. יצויין כי מפגש במתכונת זו היה מקובל על נציגי אירן, והתקיים בחודש אוקטובר 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully