וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ותיקן: מברכים בחשדנות על פיתוח החיים במעבדה

יממה לאחר שמדענים הצליחו לייצר תא חי מלאכותי בתנאי מעבדה, בוותיקן בירכו על הניסוי, אך הסתייגו מפני האפשרות "לשימוש לא מוסרי" בהשלכותיו. "עלינו לנהוג באחריות"

בכנסייה הקתולית מברכים בחשדנות על יצירת החיים במעבדה. בכירים בוותיקן ובכנסייה הקתולית באיטליה בירכו אתמול (שישי) על הצלחתם של צוות המדענים בארצות הברית ליצור תא חי מלאכותי במעבדה, אך סייגו את דבריהם וטענו כי "תגליות מדעיות מסוג זה הנן חשובות רק אם בסופו של דבר הן יתרמו לאנושות כולה".

"אם ייעשה בתגלית זו רק שימוש מוסרי, אם היא תעזור לריפוי מחלות – אז לא נוכל שלא לשמוח ולהגדירה כחיובית ביותר", אמר בכיר ותיקן ומומחה, רינו פיסישלה, המתמחה בנושא הביו-אתיקה. "אך אם יתברר כי התגלית תשמש את האדם לצרכים אחרים ותביא לזילות במקומו של האדם בעולם ובמקומו – במקרה כזה, עמדתנו תשתנה", הוסיף.

"עדות לחוכמתו ואדיבותו של האל"

אישיות בכירה אחרת בוותיקן, הקרדינל אנגלו בנסקו, הצהיר כי אף על פי שהוא אינו בקיא בפרטיו הקטנים של הניסוי, "מדובר בעדות נוספת לטובו של האל, אשר באדיבותו העניק לאדם מחוכמתו. כך נוכל לפתח הבנה מלאה ומפותחת יותר של הבריאה". בנסקו גם סייג את דבריו והדגיש כי "עם זאת, יש לנהוג באחריות עם התגליות החדשות. הידע המדעי צריך להיבחן לעולם לצד קריטריון מוסרי".

הנדסה גנטית ופיתוח החיים במעבדה הם נושאים מעוררי מחלוקת עבור הכנסייה הקתולית. הכנסייה דוגלת באמונה כי חיי האדם הם מתת האל, וכי יצירתם צריכה להתבצע אך ורק באמצעות מעשי רבייה טבעיים בין גבר ואישה. יחד עם שזאת, הנושא הנו בעל השלכות מרחיקות לכת גם בתחומי המוסר הכללי וכן במעמדו המשפטי. ועל כן, מששמע על התגלית, גם נשיא ארה"ב אובמה ביקש מוועדת הביו-אתיקה הנשיאותית לבחון את "הפוטנציאל הרפואי, הסביבתי והביטחוני של שדה המחקר הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully