וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לאובמה: סנקציות על אירן לא יעזרו

במכתב שהעביר ר"מ טורקיה לנשיא ארה"ב, ביקש ארדואן "לתת צ'אנס" לעסקת חילופי האורניום בין טורקיה ואירן. ארדואן ביקש מאובמה לקדם "מגעים דיפלומטיים" ולא לתמוך בהחרפת הסנקציות על טהרן

ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן הפציר אתמול (שישי) בנשיא ארצות הברית ברק אובמה להסיר את התנגדותו לעסקת חילופי האורניום. שנחתמה לפני מספר ימים בין אירן, טורקיה וברזיל. דוברו של ארדואן הוסיף כי ארדואן ביקש במכתבו מאובמה "לתת צ'אנס למגעים הדיפלומטיים על אירן".

במכתב שהעביר לנשיא האמריקאי התייחס רה"מ הטורקי לחבילת הסנקציות נגד אירן שגיבשו החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם. ארדואן טען בתוקף כי חבילת הסנקציות החריפות לא תביא לפתרון סוגיית הגרעין האירני. "ארדואן הציג בפני אובמה את היווצרות התנאים המתאימים לפתרון הנושא באמצעים דיפלומטיים", נמסר בהצהרתו בדבר המכתב.

יצויין כי במסגרת עסקת הגרעין שחתמו שלוש המדינות, ביניהן טורקיה וברזיל אשר משמשות כחברות בלתי קבועות במועצת הביטחון של האו"ם, אירן תעביר לטורקיה 1,200 ק"ג אורניום המועשר ברמה נמוכה ותקבל בתמורה מוטות דלק לשימוש במתקן למחקר רפואי.

אירן תעביר לסבא"א את פרטי העסקה ביום ב'

הצהרותיו של ארדואן פורסמו כיממה לאחר שקיים עם אובמה שיחת הטלפון, במהלכה הבהיר נשיא ארה"ב למנהיג הטורקי כי וושינגטון תמשיך ללחוץ להטלתן של סנקציות על אירן. הנשיא האמריקאי אמר כי פעולותיה האחרונות של טהרן "אינן בונות אמון". אובמה הבהיר לא מכבר כי הוא מברך על טיוטת הסנקציות, וכן הוא מקפיד לקרוא לאירן לפעול לפירוק נשקה הגרעיני. טהרן מצדה מכחישה בקביעות את האישומים בדבר כוונותיה העוינות בפיתוח הגרעין.

בתוך כך סוכנות הידיעות האירנית IRNA דיווחה כי אירן תמסור ביום שני הקרוב לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית את פרטי עסקת העברת האורניום שחתמה לפני מספר ימים עם טורקיה וברזיל. במקביל הצהיר מזכ"ל האו"ם באן קי-מון כי הוא מקווה שהעסקה תפתח ערוץ תקשורת ואפיק דיפלומטי בין אירן לבין מעצמות המערב.

עדכון ראשון: 21:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully