וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת תאילנד: "הסדר הושב על כנו"

אבהיסיט וג'אג'יבה נאם בשידור טלוויזיוני וסיפר כי ממשלתו הצליחה להתגבר על המהומות בתאילנד ולהשיב את הסדר על כנו. בנוסף הכריז ראש הממשלה על תוכנית פיוס לאומית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: עידן גוראל)

ראש ממשלת תאילנד אבהיסיט וג'אג'יבה נשא הבוקר (שישי) דברים בשידור טלוויזיוני ואמר כי ממשלתו תפתח בתוכנית פיוס לאומית בעקבות המהומות האלימות בעיר הבירה. עם זאת אבהיסיט לא הזכיר אפשרות של עריכת בחירות חדשות כפי שדרשו מפגיני "החולצות האדומות". עוד הודיע ראש הממשלה כי תוקם ועדת חקירה לבדיקת השתלשלות האירועים.

"הרשו לי להבטיח לכם כי הממשלה תתגבר על האתגרים בפניהם ניצבת המדינה באמצעות תכנית הפיוס שהצגתי בעבר", אמר אבהיסיט. על פי התוכנית ייערכו בתאילנד רפורמות פוליטיות. בעבר הציע אבהיסיט לערוך את הבחירות בנובמבר אך בהמשך חזר בו מהסכמתו. "אתם יכולים להיות בטוחים שממשלתנו מתכוונת להצעיד את המדינה קדימה ולהשיב את הסדר על כנו באופן שקוף לגמרי", אמר אבהיסיט.

אמש האריך הצבא בתאילנד בשלושה ימים את העוצר שהוטל על בנגקוק ועל 23 מחוזות נוספים במדינה. זאת לאחר שבמהלך הלילה הוצתו כ-35 בניינים ברחבי הבירה ביניהם בניין הבורסה, בנקים רבים וכן הקניון הגדול ביותר בתאילנד אשר נמצא על סף קריסה כתוצאה מההצתה.

שלשום הכריזו מנהיגי המורדים על כניעה וקראו למפגינים לחזור לבתיהם ולשים סוף להפגנות. ג'אטופון פרומפן, אחד מהמנהיגים אמר בהודעתו: "אני מתנצל בפני כולכם, אבל אינני רוצה בעוד אבידות. גם אני הרוס". ארבעה ממנהיגי המפגינים, כולל פרומפן, נעצרו על ידי המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully