וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים מלאכותיים נוצרו במעבדה בארה"ב

בפעם הראשונה יצר צוות מדענים אמריקאי תא מלאכותי שמתרבה בהתאם להוראות DNA שנוצר באמצעות מחשב. המחקר המהפכני עשוי לשנות את עצם הגדרת המושג ’חיים’

לראשונה, מדענים יצרו תא סינטטי המבוסס על מולקולת DNA מלאכותית. ההישג העצום מגיע לאחר מחקר בן 15 שנה של צוות מדענים בהובלת החוקר קרייג ונטר, שהתפרסם כשלקח חלק בחקר הגנום האנושי."זהו הגזע המתרבה הראשון על פני כדור הארץ שהוריו הם למעשה, מחשב", אמר אמש (חמישי) ונטר.

התא , שמכיל יותר ממיליון צמדים של זוגות בסיסי DNA, נוצר על ידי כתיבת קוד גנטי באמצעות מחשב, והרכבת הכימיקלים ליצירת כרומוזום. עם זאת, מדובר במשימה פשוטה בהשוואה לשישה מיליארד צמדים ב-DNA האנושי.

"הכנסנו את הכרומוזום הסינטטי אל תוך התא ופתאום כל מה שנוצר בתא נבע מאותו כרומוזום", אמר ונטר. ברגע שהתא "אותחל", הוא החל ליצור חלבונים בהתאם להוראות ה-DNA המלאכותי ואף החל להתחלק ולהשתכפל.

ונטר ציין שהתא המלאכותי הוא צעד ראשון בדרך ליצירת חיים מלאכותיים שיוכלו בעתיד לספק מזון, חיסונים ואף דלקים ביולוגיים.

נשיא ארה"ב אובמה ביקש הלילה מוועדת הביו-אתיקה הנשיאותית לבחון את השלכות המחקר.

"על הוועדה לבחון את הפטונציאל הרפואי, הסביבתי והביטחוני של שדה המחקר הזה. עליה גם לבחון את הפוטנציאל לנזק בריאותי ביטחוני או אחר ", כתב אובמה לחברי הוועדה.

"על הוועדה לפתח המלצות לגבי פעולות שכדאי לממשל לנקוט בהן כדי להבטיח שאמריקה תקצור את פירות המחקר תוך קביעת גבולות אתיים ומזעור סיכונים", הוסיף הנשיא האמריקאי.

אתר "660 NEWS" דיווח שהחוקרים נקטו בשורה של צעדים כדי למנוע בלבול בין התא המלאכותי לתאים שמקורם טבעי. לשם כך הם החדירו לתוך הקוד הגנטי של התא סימני זיהוי, הכוללים את שמות החוקרים, כתובת אתר אינטרנט ושלושה ציטוטים מפורסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully