וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים הצביע בעד תקצוב "כיפת ברזל"

בית הנבחרים האמריקאי אישר את הצעתו של הנשיא אובמה להקצות לישראל 205 מיליון דולר לטובת פיתוח מערכת ההגנה מפני טילים "כיפת ברזל". 410 תמכו בהצעה, ואילו רק 4 התנגדו לה

הישג מרשים נוסף לנשיא האמריקאי ברק אובמה: בית הנבחרים אישר אמש (חמישי) את הצעתו להקצות לישראל 205 מיליון דולר בכדי שתפתח את תוכנית ההגנה מפני טילים קצרי טווח, "כיפת ברזל". 410 צירים תמכו בהצעה, ורק 4 התנגדו לה.

"כאשר כמעט כל סנטימטר בישראל נמצא בסכנת תקיפת טילים, עלינו לוודא שלבת בריתנו החשובה ביותר באזור יש את האמצעים להגן על עצמה", אמר ראש ועדת החוץ של בית הנבחרים, הווארד ברמן. הוא הוסיף, כי "האיום של אירן גרעינית, והאיומים המתמשמכים של בעלי בריתה חמאס וחיזבאללה, מחזקים את מחויבותנו לביטחון ישראל". יש לציין, כי ההצבעה איננה בגדר אישור סופי להקצאת הכספים ל"כיפת ברזל", אך מהווה תמיכה פורמאלית של הקוגנרס.

לפני כשבוע הודיע הנשיא אובמה, כי בכוונתו לפנות לקונגרס האמריקאי בבקשה להעביר לידי ישראל 205 מיליון דולר כדי לזרז את פיתוחה של מערכת "כיפת ברזל". דובר הבית הלבן טומי וייטור אמר, כי "הנשיא אובמה מכיר באיום המרחף על פני ישראל מצד חמאס וחיזבאללה, ולכן החליט לפנות לקונגרס בבקשה לסייע במימון ייצורן של סוללות מערכת 'כיפת ברזל'".

כשבועיים לפני כן, שיגרו חמשת ראשי הרשויות באזור עוטף עזה מכתב לשר הביטחון אהוד ברק ובו הם דורשים לדעת את לוח הזמנים המדויק להתקנת "כיפת ברזל". זאת לאחר שנפגשו עם מנכ"ל משרד הביטחון, אז הובהר להם שכרגע אין תקציב להתקנת המערכת ביישוביהם.

עדכון ראשון: 23:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully