וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מקווה: הסכמה מלאה לסנקציות על אירן

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, הביע תקווה שבקרוב תושג הסכמה מלאה לגבי הטלת סנקציות על אירן. במקביל, דיפלומטיים מערביים טוענים כי לפי טיוטת הסכם הסנקציות, מכירת טילי ה-S-300 לטהרן תבוטל

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הביע היום (חמישי) תקווה כי בקרוב תושג הסכמה מלאה לגבי הטלת סנקציות חדשות על אירן, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס.

לברוב אף דחק באירן לשלוח באופן מיידי לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, את פרטי הסכם העשרת האורניות שנחתם בינה לבין טורקיה וברזיל. "אנו קוראים לאירן לשלוח את ההצעה לסבא"א בהקדם האפשרי כדי שתוכנית חילופי הדלק תזכה להסכמה", אמר לברוב במהלך מסיבת עיתונאים עם מקבילו האיטלקי פרנקו פריטיני ברומא.

לדבריו, דיוני חברות מועצת הביטחון של האו"ם על סנקציות לא אמורים להפריע למשא ומתן לגבי הסכם העשרת אורניום חדש עם אירן. "אנו תומכים בכך שאירן תמלא אחרי בקשתה של סבא"א בהקדם האפשרי. זה לא צריך להיעצר בגלל הדיונים במועצת הביטחון", אמר לברוב.

גורמים דיפלומטיים בווינה, שבה ממוקם מטה סבא"א, אמרו היום כי אירן עדיין לא סיפקה לסוכנות את פרטי ההסכם. לדבריה, היא תעשה זאת עד ל-24 במאי.

סגן יו"ר הפרלמנט האירני מוחמד רזה בהונאר הזהיר כי הטלת סנקציות חדשות נגד אירן עלולה להביא לביטול הסכם האורניום. "אם המערב יטיל סנקציות חדשות על אירן, אנו לא נהיה מחויבים להצהרתה של טהרן ומשלוח האורניום מחוץ למדינה יבוטל", אמר בהונאר לסוכנות הידיעות האירני מהר.

משלוח הטילים לאירן יבוטל

בתוך כך, גורמים דיפלומטים מערביים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הטלת סנקציות על אירן תעצור את הסכם של רוסיה למכירת מערכת טילי הקרקע-אוויר מסוג S-300 לטהרן. רוסיה כבר הסכימה למכור את מערכת הטילים אך עיכבה את האספקה בלחץ המערב.

"הפסקה בהחלטה על איסור מכירת הנשק לאירן כוללת מספר קטגוריות של נשק, כולל מערכות הגנה", אמר אחד המקורות. "אם היא תתקבל, ההחלטה תכלול גם את טילי ה-S-300 ותמנע את משלוחם".

עם זאת, סרגי קיריינקו, ראש התכנית לשיתוף פעולה גרעיני ברוסיה אמר היום כי המתקן האטומי שרוסיה בונה בעיר בושהאר שבאירן צפוי להתחיל לפעול באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully