וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: בנגקוק בוערת

האירנים חגגו חתימה על הסכם להעשרת אורניום בטורקיה, מעוז המפגינים בבנגקוק פוזר לאחר 10 שבועות של הפגנות ועימותים, ביפן נערך משחק כדורגל תת-מימי, ומעבורת החלל אטלנטיס ערכה את משימת החלל האחרונה שלה

הסכם או משיכת זמן?

אירן חתמה השבוע על הסכם לפיו תעביר לטורקיה 1,200 ק"ג אורניום מועשר ברמה נמוכה ותקבל בתמורה מוטות דלק גרעיני לשימוש בכור המחקר הרפואי בטהרן. ההסכם, שנחתם בתיווך טורקיה וברזיל, לא הרשים את המערב. ברק אובמה הבהיר לראש ממשלת טורקיה כי וושינגטון תמשיך ללחוץ להטלת סנקציות על אירן. לדבריו, פעולותיה האחרונות של טהרן "לא בונות אמון".

בתמונה: ארדואן מצלם את המשתתפים בטקס החתימה

בנגקוק בוערת

הצבא בתאילנד הטיל השבוע עוצר על בנגקוק ועל 23 מחוזות נוספים במדינה, בעקבות העימותים וההצתות שפרצו לאחר הפשיטה על מאחז "החולצות האדומות" במרכז בנגקוק. כ-35 בניינים הוצתו ברחבי הבירה ביניהם בניין הבורסה, בנקים רבים וכן הקניון הגדול ביותר בתאילנד. מאז שממשלה החלה להפעיל לחץ על המפגינים בשבוע שעבר נהרגו כ-40 בני אדם בעימותים עם כוחות הביטחון.

שלוש אימהות

אמהותיהם של שלושה מטיילים אמריקאים העצורים באירן מאז יולי האחרון באשמת ריגול, נפגשו השבוע לזמן קצר עם ילדיהם. הנשים - לורה פאטל, נורה שורד וסינדי היקי - קיבלו אישור ממשלת אירן להגיע לטהרן כ"אקט הומניטרי". הן הגיעו למדינה לבושות בכף רגל ועד ראש בלבוש מוסלמי מסורתי. את הביקור תיאמה שגרירות שוויץ בטהרן, המצייגת את ארה"ב במדינה.

כבוד למגזר

הקהילה הערבית בארצות הברית חגגה השבוע את הכתרתה של מלכת יופי ממוצא ערבי בתואר מיס ארה"ב. המנצחת, רימה פקיה בת 24, היגרה עם משפחתה מלבנון לניו יורק כשהיתה תינוקת. ב-2003 היא עברה למישיגן, ואחר כך נבחרה כמיס מישיגן. פקיה היא הזוכה השניה ממוצא ערבי בתחרות. ב-1983 נבחרה ג'ולי האייק, אף היא ממוצא לבנוני. כתבת ובלוגרית האמריקאית טענה לפני התחרות כי פקיה היא בת למשפחה מוסלמית-שיעית קיצונית התומכת בצורה ישירה בפעילות חיזבאללה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

מסגרות ריקות

חמש יצירות אמנות של פבלו פיקאסו, הנרי מאטיס ואמנים אחרים נגנבו השבוע באישון לילה מהמוזיאון לאמנות מודרנית בפריז. אנשי המוזיאון גילו את הגניבה כשמצאו למחרת שברי זכוכית של אחד החלונות ומנעול שבור. שוויין של התמונות מוערך בכ-500 מיליון אירו.

חוגגים עצמאות

טקס ססגוני במיוחד התקיים השבוע בסיאול לציון הפיכתם של בני הנוער לבוגרים. הטקס נערך מדי שנה לצעירים בני 20 במטרה לשמר את המסורת הקוריאנית ומסמל את הפיכתם לבוגרים עצמאיים. "ברוך שפטרני מעונשו של זה"

פולין נשטפת

גשמים כבדים שירדו השבוע בדרום פולין גרמו למותם של לפחות שבעה בני אדם בשיטפונות, ולנזק רב לרכוש. גם מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו נמצא בסכנת הצפה, וקיים חשש כבד למבנים ולתצוגות במקום. אושוויץ ממוקם באזור שנפגע באופן הקשה ביותר מהשיטפונות, סמוך לנהר ויסטולה, שעלה על גדותיו במקומות רבים. אלפי בני אדם פונו מבתיהם, והגשמים גרמו להפסקות חשמל בפולין, צ'כיה, סלובקיה והונגריה.

הכדור הוא עגול ורטוב

מפגעי הטבע לפלאי הטבע. ביוקוהמה שביפן נערך השבוע משחק כדורל תת-מימי בין דגים כחולים המסמלים את נבחרת יפן בכדורגל לדגים אדומים המסמלים את נבחרת דנמרק. הדגים נלחמו על כדור שקוף שהכיל מזון לדגים בתוך אקווריום. התצוגה היא לכבוד הפתיחה הקרובה של המונדיאל. נבחרת יפן תתמודד מול נבחרת דנמרק במשחק הראשון.

החבצלות הקטנות ניצלו

ומן החי אל הצומח. הבוטניקאי קרלוס מגדלנה הציג השבוע בגנים הבוטנים בלונדון את זן חבצלת המים הקטן ביותר. קוטרה של החבצלת הוא סנטימטר אחד בלבד. היא גדלה במעיינות ברואנדה ומגדלנה הציל אותן מסכנת הכחדה.

טיסת הפרידה

ומן הצומח אל החלל. מעבורת החלל האמריקאית אטלנטיס ערכה השבוע את מסעה האחרון לחלל. היא הובילה תא מתוצרת רוסית לתחנה. עם שובה אטלנטיס תצא לגמלאות לאחר 32 משימות במהלך 25 השנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully