וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה מלוחה: מאות יבואו לצוף בים המלח

מאות אנשים צפויים להשתתף היום בציפה המונית בים המלח, במחאה על ירידת המפלס בשנים האחרונות ועל מצבו הרעוע של הים. אחת מיוזמות האירוע: בואו לתת את הכוח והאנרגיות שלכם

מאות אנשים צפויים להשתתף היום (חמישי) בציפה המונית בים המלח. הציפה תיערך כמפגן מחאה על ירידת המפלס בשנים האחרונות וכן במחאה על הבולענים הקיימים במקום ומצבו הרעוע של הים. הציפה ההמונית תחל בשעה 16:30 בחוף המרכזי בעין בוקק בים המלח.

איילת אופק, אחת מיוזמות האירוע, קראה הבוקר להגברת המודעות הסביבתית, נוכח מצבו הרעוע של הים. בראיון לרדיו דרום, אמרה אופק כי "ראיתי שהיו כל כך הרבה אגודות וארגונים שניסו לעשות פה משהו, וזה לא באמת קרה. זה מה שקורה כשאנשים לא מאמינים שיש להם כוח. לכן, אני קוראת: יש לכם כוח, ואתם יכולים לבוא ולתרום את הכוח שלכם ואת האנרגיות שלכם".

למרות המחאה, מפלס ים המלח דווקא עלה בחודשים ינואר ופברואר השנה ב-18 סנטימטרים. עליית מפלס ים המלח הביאה לכך שאנשי אתר "חמי עין גדי" נאלצו להסיג את סוכת המציל בחמישה מטרים. זאת הפעם הראשונה זה שנים רבות, בה הסוכה אינה "עוקבת" אחר קו המים הנסוג, אלא, למרבה הפלא, נסוגה בעצמה, בעקבות הגשמים הרבים והשיטפונות שפקדו את האזור.

  • עוד באותו נושא:
  • ים המלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully