וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לסנאטורים יהודים: טעיתי ביחסי לישראל

נשיא ארה"ב נועד עם 37 חברי קונגרס יהודים, סנאטורים וצירים בבית הנבחרים, ולדבריהם הכיר בכך שנקט במספר צעדים שגויים ביחסו לישראל. הבית הלבן: "זו היתה פגישה מועילה ביותר"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש הלילה (רביעי) עם 37 חברי קונגרס יהודים, סנאטורים וצירים בבית הנבחרים האמריקאי, במטרה להביע את מחויבותו ליחסים בין מדינתו למדינת ישראל. הסנאטורים והצירים, כולם חברים במפלגה הדמוקרטית, הגדירו אמנם את הפגישה כ"טובה", אך גם ציינו שדאגתם למערכת היחסים בין המדינות בעינה עומדת. "אמרנו לנשיא אובמה כי הוא נקט במספר צעדים שגויים, והוא הכיר בכך", הם הצהירו. עוד ציינו הצירים והסנאטורים שאובמה טען בפגישה כי "הדיווחים בדבר החרפת המשבר עם ישראל היו מוגזמים".

דובר הבית הלבן הצהיר כי "פגישתם של אובמה והמנהיגים היהודים היתה מועילה ביותר ותרמה לחידוש האמונה בדבר מחויבותו לביטחון ישראל ולקידום תהליך השלום".

לדברי אליוט אנגל, ציר בבית הנבחרים מטעם מדינת ניו יורק, "זו היתה פגישה טובה וטעונה. כולם דיברו בגילוי לב". אנת'וני וינר, עמיתו של אנגל בבית הנבחרים, סיפר כי "בחלקה הרגישה הפגישה כמעין חיבוק קבוצתי, ובחלקה האחר – זו היתה פגישה של תלונות".

במהלך הפגישה דנו הצירים עם הנשיא האמריקאי במשבר ביחסי ישראל-ארה"ב, שפרץ עם ביקורו של סגן הנשיא ג'ו ביידן בירושלים, בעקבות ההכרזה הישראלית כי ייבנו יחידות דיור חדשות בשכונת רמת שלמה בעיר. הכרזה זו הוגדרה על ידי גורמים בבית הלבן כ"פרובוקטיבית" ומסוכנת לשלום האזור. הצירים אמרו לעיתון הניו יורק דיילי ניוז כי הם הסכימו עם עמדתו העקרונית של ממשל אובמה, ואמרו כי היחסים שרדו את המשבר וכעת הם בדרכם לחזור למסלולם הרגיל.

בנוסף, הצירים היהודיים ציינו לשבח את מדיניותו הקשוחה וחסרת הפשרות של אובמה ביחס לסוגיית הגרעין האירני, ובמיוחד נוכח האיומים שמשמיעה אירן כלפי מדינת ישראל. אובמה גם הזכיר למנהיגים היהודים את פנייתו לקונגרס בשבוע שעבר, במסגרתה ביקש הנשיא אישור להעביר לישראל סכום של 205 מיליון דולר לתמיכה בפיתוח מערכת "כיפת ברזל" להגנה מפני טילים.

  • עוד באותו נושא:
  • ברק אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully