וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: העימותים נמשכים, 4 מפגינים נהרגו

צבא תאילנד פרץ למתחם בו מכונסים אנשי "החולצות האדומות" באמצעות רכבים משוריינים ופתח באש חיה לעבר המפגינים. לפחות ארבעה בני אדם נהרגו כתוצאה מהירי

העימותים בין צבא תאילנד לאנשי "החולצות האדומות" המפגינים נגד הממשלה בבנגקוק נמשים במלוא עוזם. לפחות ארבעה מפגינים נהרגו לפנות בוקר (רביעי) במהלך העימותים עם הצבא. החיילים ירו גז מדמיע ואש חיה לעבר המפגינים בעיר הבירה במהלך התקפה חדשה שערכו על מתחם ההפגנות. עד כה דווח על כ-50 פצועים בקרב המפגינים, ביניהם גם שני עיתונאים זרים.

על פי דיווחי עדי ראייה החיילים נכנסו למתחם המפגינים ופרצו את המחסומים שהונוחו במקום באמצעות כלי רכב משוריינים. עוד דווח כי חיילים ירו לעבר המתחם גם מכבישי המחלפים הסמוכים למתחם. המפגינים ניסו לבלום את כוחות הצבא באמצעות הבערת קירות של צמיגים.

ראש ממשלתה לשעבר של תאילנד טקסין שינוואטרה הנמצא בגלות מחוץ לגבולות המדינה אמר כי הוא חושש שהתקפת הצבא על המפגינים תביא ללוחמת גרילה נגד הממשלה בכל רחבי המדינה. "ההתקפה עלולה לעורר רגשות דחייה עזים בקרב האוכלוסיה ולהביא לידי לוחמת גרילה", אמר. שינוואטרה הכחיש את האשמות ממשלת תאילנד על פיהן הוא זה שסיכל את המגעים להפסקת אש בין המפגינים לממשלה.

במהלך הלילה קרא צבא תאילנד למפגינים לעזוב באופן מיידי את המתחם בו הם מתגודדים. החיילים כרזו והודיעו, כי אם המפגינים לא יפנו את המקום, יחלו בפעולה צבאית. על פי הדיווחים, לאחר ההודעה נורו יריות אזהרה באוויר בכדי לפזר את המפגינים.

אתמול אמר חבר בממשלה התאילנדית כי "ניכנס לשיחות עם 'החולצות האדומות' בתיווכם של חברי פרלמנט רק אם מתנגדי המשטר יפסיקו את מחאתם". לדבריו, "המצב החריף והפך אלים עם קבוצות חמושות וטרוריסטים אשר תוקפים את הממשלה, חיילים ואזרחים", הוסיף חבר הממשלה סטיט וונוגונוטאי. "נוכל להתחיל במשא ומתן רק כאשר המחאה תסתיים".

עדכון ראשון: 7:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully