וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענן האפר: פורסמו הנחיות תעופה חדשות

בריטניה פרסמה הנחיות תעופה חדשות לפיהן תתאפשר תעופת מטוסים בצפיפות גבוהה יותר של חלקיקי אפר מזו שהותרה עד כה. זאת על מנת להקל על השיבושים הנמשכים בתעופה האווירית

לנוכח המשך השיבושים בטיסות באירופה בשל ענן האפר הוולקני, ייכנסו היום (שלישי) לתוקף הנחיות חדשות של רשות התעופה האזרחית בבריטניה. לפי ההנחיות החדשות, עליהן הוכרז אתמול, יתאפשר למטוסים לטוס בצפיפות גבוהה יותר של חלקיקי האפר מזו שהותרה לטיסה קודם לכן וזאת במטרה להקל על השיבושים בתעופה. מרשות התעופה האזרחית בבריטניה נמסר כי "בעקבות השינוי אין צפי להגבלות על תעופה במרחב האווירי בבריטניה בעתיד הקרוב".

שדות התעופה הית'רו, גטוויק ולונדון סיטי שבלונדון נפתחו לתנועת מטוסים מוגבלת אתמול לאחר שקודם לכן הורחב איסור התעופה במרחב האווירי בבריטניה. עם זאת, מרבית נמלי התעופה בצפון אירלנד, ויילס, וסקוטלנד נותרו סגורים.

על פי הצהרת רשות התעופה הלאומית של בריטניה, "צפיפות חלקיקי האפר הוולקני נצפו נעים לכיוון דרום". זהו ענן האפר הוולקני השני מהר הגעש באיסלנד שגורם להפרעות בתנועה האווירית באירופה, לאחר שבחודש שעבר בוטלו בגלל אותו הר געש כ-100,000 טיסות ומיליוני נוסעים נשארו תקועים בשדות התעופה. בעקבות ביקורת חריפה שהושמעה על איסור הטיסה הגורף החליטו רשויות התעופה באירופה להתיר את הטיסות, אך קבעו רף בטיחות של ריכוז חלקיקים באטמוספרה שמעליו ייסגרו המרחבים האוויריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully