וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: לכדנו מחבל שתכנן פיגוע במונדיאל

כוחות הביטחון בעירק דיווחו על סיכול ניסיון של פעיל אל קאעדה סעודי לבצע מתקפת טרור במהלך המונדיאל בדרום אפריקה. עם זאת, ייתכן שהדיווח קשור למתיחות הגואה בין עירק לערב הסעודית

כוחות הביטחון העירקיים עצרו באחרונה פעיל אל קאעדה ממוצא סעודי המעורב לטענתם בניסיון לבצע פיגוע במהלך המונדיאל שייערך בדרום אפריקה. דובר כוחות הביטחון בבגדד, קאסים אל מוסווי אמר אמש (שני) כי האיש הוא עבדאללה עזאם אל קחטאני, קצין לשעבר בצבא ערב הסעודית

"הוא תכנן לפוצץ את המסגדים בנג'ף וכרבלא, ובנוסף עמד מאחורי התארגנות לבצע פעולת טרור במהלך משחקי הגביע העולמי בדרום אפריקה. המתקפה התבססה על תוכניות שגיבש הפיקוד המרכזי של אל קאעדה בתיאום עם מספר 2 בארגון, סגנו של בן לאדן איימן אל זווהרי", אמר מוסווי.
.
מעצרו של הסעודי מוסיף מתח למערכת היחסים הטעונה בין ערב הסעודית הסונית לעירק שנשלטת כעת על ידי האיסלם הסוני, וייתכן שעיתוי חשיפת המעצר קשור לחילופי ההאשמות בין המדינות.

העירקים סירבו להוסיף פרטים נוספים על הפרשה. גורמים בצבא ארה"ב בעירק אמרו שלא ידוע להם דבר על ההאשמות. גם במשטרה בדרום אפריקה סיפרו ששמעו על המקרה בפעם הראשונה מכלי התקשורת בעירק, ויבדקו אותו מול הרשויות בבגדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully