וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת תאילנד: "מו"מ רק אחרי סיום המחאה"

חבר בממשלת תאילנד הצהיר כי חבריו יהיו מוכנים להיכנס למשא ומתן עם אנשי מפגיני "החולצות האדומות", רק לאחר שמתנגדי המשטר יסיימו את מחאתם. "ייקח עוד זמן להביא לסוף האלימות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

"ניכנס לשיחות עם 'החולצות האדומות' בתיווכם של חברי פרלמנט רק אם מתנגדי המשטר יפסיקו את מחאתם", כך אמר בצהריים (שלישי) חבר בממשלה התאילנדית. "המצב החריף והפך אלים עם קבוצות חמושות וטרוריסטים אשר תוקפים את הממשלה, חיילים ואזרחים", הוסיף חבר הממשלה סטיט וונוגונוטאי. "נוכל להתחיל במשא ומתן רק כאשר המחאה תסתיים".

בתוך כך ניסיון הצבא התאילנדי לבודד את המקום בו מתבצרים מתנגדי המשטר בבנגקוק מתקדם אך ייתכן וייקח לחיילים זמן להרגיע את האלימות, אמר פניטאן ווטנייאגרון דובר מטעם הממשלה. "במקומות מסוימים המתח פחת, אך במקומות אחרים הלחימה נמשכת וקבוצות חמושות עדיין תוקפות את כוחות הביטחון", אמר הדובר. המבצע הביטחוני צובר תאוצה ומתקדם אך ייקח עוד זמן להביא סוף לאלימות".

מוקדם יותר דווח כי הממשלה בתאילנד מודעת להצעה של חברי פרלמנט לתווך בשיחות בין מתנגדי המשטר לממשלה, אך עדיין לא גיבשה את עמדתה בנושא ולא החליטה האם לקבל את ההצעה. "אין לנו עמדה עדיין. ראש הממשלה יודע על ההצעה", אמר הדובר. "העדיפות הראשונה שלנו כרגע היא לסיים את ההתפרעויות אך אנו עדיין לא מקבלים או דוחים את הצעת חברי הפרלמנט". מנהיג של מתנגדי המשטר המכונים "החולצות האדומות" אמר היום כי הם הסכימו להשתתף בשיחות בתיווך דובר הפרלמנט.

מניין ההרוגים מאז תחילת העימותים עלה אמש ל-38, ביניהם, המנהיג הצבאי של המפגינים - הגנרל קאהטייה, שמת מפצעיו בבית חולים לאחר שביום חמישי נורה בראשו בידי צלף צבאי בזמן שדיבר עם כתב של "הניו יורק טיימס".

אתמול חידשו מנהיגי המפגינים את הקריאות למו"מ עם הממשלה בתיווך גורם נייטרלי. בתגובה אמר דובר ממשלתי כי קודם כל, על המפגינים להפסיק את האלימות כלפי הכוחות. בכך נראה שהדיונים הגיעו למבוי סתום, כשכל צד דורש מהשני להפסיק את האלימות נגדו כתנאי לחידוש השיחות. ארגון "החלוצות האדומות" מפגין זה מספר חודשים במטרה להביא לבחירות חדשות במדינה.

עדכון ראשון: 4:55

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully