וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים הציתו בית כנסת בגרמניה

בית כנסת בעיר וורמס, שנחרב במהלך השואה ונבנה מחדש לאחר המלחמה, הוצת הלילה. עם זאת, המשטרה השתלטה במהירות על האש ולא נגרם נזק רב למבנה. במקום נמצא מכתב בו נאמר: "עד שלא תעזבו את פלסטין בשקט, לא נעזוב אתכם"

אלמונים הציתו הלילה בית כנסת בעיר וורמס שבמערב גרמניה והשליכו לעברו בקבוק תבערה. כך הודיעה היום (שני) המשטרה המקומית. כבאים שהוזעקו למקום הצליחו להשתלט במהירות על האש. לא היו נפגעים, ולא נגרם נזק רב למבנה.

שוטרים שהגיעו למקום מצאו מספר עותקים של מכתב, בו נכתב בגרמנית קלוקלת: "עד שלא תעזבו את פלסטין בשקט, אנחנו לא נעזוב אתכם בשקט". עם זאת, בגרמניה עדיין לא ממהרים לקבוע כי המניעים מאחורי ההצתה הם פוליטיים, וממשיכים לבחון את כל כיווני החקירה.

לטענת המשטרה, המציתים שפכו חומר דליק על קירות המבנה והציתו אותו במהלך הלילה. פיצוץ בקבוק התבערה שהושלך למקום העיר את השכנים, שמיהרו להזעיק את המשטרה. בעקבות התקרית, הוגברה האבטחה סביב כל בתי הכנסת במחוז.

בית הכנסת בוורמס נבנה במאה ה-12, נפגע על ידי הנאצים בליל הבדולח ולאחר מכן הוחרב כליל. הוא נבנה מחדש לאחר המלחמה על ידי שימוש בחלקים מקוריים של המבנה ונפתח מחדש בשנת 1961.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully