וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: דיבור בסלולרי מגביר הסיכוי לסרטן

מחקר מקיף של ארגון הבריאות העולמי, שנערך ב-13 מדינות, מצא סיכון מוגבר ב-40% לגידול מוחי בקרב אנשים המדברים בטלפון הסלולרי חצי שעה ביום או יותר

עכשיו זה בדוק: אנשים המדברים 30 דקות ביום ויותר במכשיר הטלפון הסלולרי נמצאים בסיכון גבוה ב-40% מאחרים לפיתוח גידול ממאיר במוחם. כך עולה מהמחקר הבינלאומי המקיף ביותר שנערך אי פעם לבחינת הקשר בין שימוש בטלפונים סלולריים לבין התפתחות גידולי מוח. המחקר נערך מטען ארגון הבריאות העולמי, וממצאיו פורסמו היום (שני) בכתב העת IJOE.

המחקר מבוסס על ראיונות עם משתמשים במכשירים סלולריים, והוא נערך ב-13 מדינות ברחבי העולם. שום מחקר קודם לא כלל מספר כה רב של מרואיינים, ובייחוד מספר גדול יחסית של משתמשים "כבדים", שהשתמשו בטלפון סלולרי לאורך זמן.

עוד נמצא כי הסיכון לפתח גידולים ממאירים במוח התגלה בייחוד בקרב משתמשים שדיברו באותה האוזן, שם מרוכזת מרבית הקרינה הסלולרית. עם זאת, החוקרים קובעים כי לא ניתן להסיק על קשר סיבתי, בשל "הטיות וטעויות מדידה המגבילות את המסקנות שניתן להסיק".

המחקר התמקד בארבעה סוגים של גידולים ברקמות הסופגות את מירב אנרגיית ה- RF הנפלטת מהטלפונים הסלולריים. מטרת המחקר הייתה לקבוע האם השימוש בטלפונים סלולריים מעלה את הסיכון לפיתוח גידולים אלה. תוצאות המחקר התפרסמו היום, באיחור של חמש שנים, לאחר שהיו אמורות להתפרסם כבר ב-2005 והתעכבו בגלל המורכבות הגדולה של המחקר וחילוקי דעות בין המשתתפים הרבים בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully