וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: בוטל העוצר שתוכנן הלילה בבנגקוק

הצבא התאילנדי הודיע כי בוטלה הכוונה להטיל עוצר על מוקדי המחאה בעיר הבירה, מחשש להשפעה שלילית על התושבים. בתוך כך, המפגינים הודיעו כי הם מוכנים לחזר למו"מ עם הממשלה בתיווך האו"ם

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

הצבא בתאילנד הודיע בצהריים (ראשון) כי לא יטיל עוצר על מוקדי המחאה בעיר הבירה בנגקוק. זאת מכיוון ש"עדיין אין צורך בכך". "אנו חוששים שההשפעה השלילית על הציבור תהיה רבה יותר מהיתרונות", אמר דובר הצבא במסיבת עיתונאים. הממשלה אף הציבה לאנשי "החולצות האדומות" אולטימטום, לפיו על נשים ואנשים מבוגרים לעזוב את המאחז המבוצר במרכז העיר עד מחר אחר הצהריים. כך דווח ב-BBC.

במקביל, אחד ממנהיגי המפגינים אמר כי הם מוכנים לחזור למשא ומתן עם הממשלה על מנת להביא לסיום המשבר, אך רק במסגרת תיווך של האו"ם. "אנחנו רוצים שהאו"ם יתווך כי אנחנו לא בוטחים באף אחד אחר. אין אף קבוצה בתאילנד שהיא מספיק ניטרלית", הוא אמר.

הבוקר חידשו מתנגדי הממשלה את פעולות המחאה בבירה בנגקוק. בזמן שהממשלה דנה בדרכים לבלום את המחאה נגדה, לאחר ש-25 בני אדם נהרגו בשלושת הימים האחרונים במהומות, וקיים חשש מהרוגים נוספים.

מאז אתמול מאות מפגינים שנפצעו במהומות התאספו בשכונת קלונג טואי, והחלו לשרוף צמיגים ספוגים בנפט. עשן שחור כיסה את האזור, אך הרחובות עצמם שקטים למדי. ההתבצרות במוקד חדש נועדה ככל הנראה להסיח את הצבא ממשימתו עיקרית – פיזור המאחז הגדול באזור המסחרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully