וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הממשלה תטיל הלילה עוצר על בנגקוק

לדברי גורם המקורב לראש ממשלת תאילנד, יוטל הלילה עוצר על מספר אזורים בבירה, בשל התחדשות העימותים וסירוב אנשי "החולצות האדומות" להתפנות מהמאחז שהקימו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: רועי כ"ץ)

מתנגדי הממשלה בתאילנד חידשו הבוקר (ראשון) את פעולות המחאה בבירה בנגקוק. בזמן שהממשלה דנה בדרכים לבלום את המחאה נגדה, הבעירו אנשי החולצות האדומות צמיגים.

לדברי גורם ממשלתי, בתום הפגישה הוחלט להטיל עוצר לילי על מספר אזורים בבנגקוק, לאחר ש-24 בני אדם נהרגו בשלושת הימים האחרונים במהומות, וקיים חשש מהרוגים נוספים.

"העוצר יוטל על אזורים שמובילים לאזור ההפגנות העיקרי, החל מהשעה 23:00 ביום ראשון ועד 05:00", מסר מקורב לראש הממשלה לסוכנות הידיעות "רויטרס". לדבריו, הפרטים יימסרו בהודעה לתקשורת.

לדברי ראש ממשלת תאילנד אבהיסיט וג'ג'יווה, העוצר הוא דרך פעולה אפשרית, מכיוון שהצבא מתקשה לעצור את המפגינים, שהסלימו את מחאתם בניסיון להביא להפלת הממשלה. "אנחנו לא יכולים לסגת כעת", אמר אתמול אבהיסיט בראיון טלוויזיוני.

מוקד מהומות חדש

אנשי "החולצות האדומות" ממשיכים להתבצר במאחז שלהם בראצ'אפרסונג, המרכז המסחרי של בנגקוק, ודבקים בהתנגדותם לממשלה. הם קוראים להתפטרותו של אבהיסיט, בטענה שפעל להפלת הממשלה הנבחרת הקודמת בראשות טקסין שינאווטרה.

"אנו נישאר כאן, לא נברח", אמר אחד המנהיגים לכ-5,000 מתומכיו שעדיין נמצאים במאחז, מבוצרים מאחורי חומות של צמיגים, במבוק ובטון. הצבא הכריז על כמה אזורים בעיר הבירה כשטח אש חיה בניסיון לעצור העברת אספקה למאחז.

מאז אתמול מאות מפגינים שנפצעו במהומות התאספו בשכונת קלונג טואי, והחלו לשרוף צמיגים ספוגים בנפט. עשן שחור כיסה את האזור, אך הרחובות עצמם שקטים למדי. ההתבצרות במוקד חדש נועדה ככל הנראה להסיח את הצבא ממשימתו עיקרית – פיזור המאחז הגדול באזור המסחרי.

כ-200 בני אדם גם נפצעו במהומות בימים האחרונים, ו-27 בני אדם נשלחו לכלא לשישה חודשי מאסר. כל ההרוגים הם אזרחים. מאז שההפגנות החלו באמצע מרץ נהרגו בסך הכל יותר מ-50 בני אדם ולפחות 1,500 נפצעו.

(עדכון ראשון: 10:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully