וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ: לא לנסוע לבנגקוק בשל המהומות

משרד החוץ בי-ם החמיר את אזהרת המסע לתאילנד וממליץ לישראלים לא להגיע לבירה בנגקוק. השגריר בתאילנד לוואלה! חדשות: לא התקבלו פניות מישראלים במצוקה. בעימותים נהרגו עד כה 22 בני אדם ועוד 147 נפצעו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

בשל החרפת העימותים בין תומכי המחנה האנטי-ממשלתי לבין הצבא בתאילנד, בהם נהרגו עד כה 22 בני אדם ועוד 147 נפצעו פצועים, פרסם אחר הצהריים משרד החוץ הישראלי אזהרת מסע למגיעים לעיר הבירה. לפי הודעת המשרד, "בשל ההסלמה במצב והחשש להדרדרות נוספת, מומלץ לא להגיע לבנגקוק. לאלה המגדירים נסיעתם לבנגקוק כחיונית, מומלץ לקצר שהותם בעיר במידת האפשר". עוד הוסיפו במשרד החוץ כי "יש בכל מקרה להמנע מהגעה לאיזורים המועדים לפורענות בבנגקוק, במיוחד לאיזורי ראצ'אפרסונג, פאטומאוון, צ'יטלום, סלה דנג, פאי תאי, פצ'בורי וויטאיו, לאתרים הומי אדם, איזורי הפגנות, משרדי ממשלה וריכוז כוחות בטחון".

שגריר ישראל בתאילנד יצחק שוהם סיפר הערב לוואלה! חדשות על התמודדות השגרירות עם המהומות בבנגקוק. לדבריו, "המהומות מרוכזות באזור די מגודר במרכז מסחרי מרוחק ממקום השגרירות, כך שאנחנו פחות חשים את זה. מבחינת ישראלים בתאילנד, לא קיבלנו פניות מיוחדות. אנשים הבינו איפה אזורי הסיכון ושאין להתקרב אליהם והם מקצרים את השהות הלא חיונית בבנגקוק".

שוהם הוסיף כי "מרכזי המסחר הפופולריים סגורים ונמצאים מחוץ לתחום. אנחנו מקווים שזה לא יגלוש למקומות אחרים. אם הייתי תייר הייתי ממשיך בדרכי ולא מתעכב בעיר יותר מדי. ישנם מוקדים קטנים נוספים בצפון המדינה. דברים קטנים מאוד בצ'אנג מאי וצ'אנג ראי. אי אפשר להתנבא מה יהיה בהמשך, אבל אנחנו מקווים שהכל בשליטה".

"הממשלה לא תוותר"

ראש ממשלת תאילנד אבהיסיט וג'ג'יבה אמר היום בנאום מיוחד לאומה ששודר בטלוויזיה, כי אין בכוונת הצבא לסגת בעימות עם המפגינים בבנגקוק, אלא דווקא להיפך. "על הממשלה לנוע קדימה", אמר וג'ג'יבה, "אסור לנו לסגת, מפני שאנו עושים זאת לטובת ארצנו, כדי להחזיר אותה לנורמליות ולשלטון החוק. מה שאנו מנסים לעשות, זה לצמצם את אזור המחאה, להגן על יותר אנשים באזור ראצ'אפרסונג. אנו מנסים למנוע מהמפגינים להעביר אוכל. ניתקנו להם כבר את החשמל והמים כדי להגביר עליהם את הלחץ. רק כך נעצור את ההפגנות, תוך כדי שאנו מבטיחים מינימום נפגעים".

צבא תאילנד כיתר את מחנה המפגינים המרכזי בבנגקוק על מנת למנוע מתומכים נוספים להגיע לאזור. מנהיגי המפגינים כינו זאת "מצור", ולפי הדיווחים, מלאי המזון והשתייה במחנה הולך ומידלדל.

"נמשיך להילחם עד שהממשלה תיקח אחריות", אמר קוואנצ'אי פראייפנה, אחד ממנהיגי מחנה "החולצות האדומות" הקורא לבחירות חדשות בתאילנד. "המאגרים שלנו יספיקו למספר ימים".

הלילה התייחס דוברו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון למצב בבנגקוק וציין כי המזכ"ל הביע דאגה מההסלמה בעיר. "הוא מבקש מהצדדים לקיים דיאלוג בהקדם כדי למנוע את המשך ההסלמה ולפתור את המחלוקות בדרכי שלום", אמר דוברו של באן.

(עדכון ראשון: 07:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully