וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומטים: אירן משפרת את יכולות ההעשרה

גורמים דיפלומטים באירופה אמרו, כי אירן הציבה מערך נוסף של צנטריפוגות להעשרת אורניום. החשש הוא שהציוד החדש יאפשר לאירן להגיע לרמות העשרה גבוהות בעתיד

גורמים דיפלומטים מסרו הבוקר (שישי), כי אירן הציבה ציוד חדש שיכול לשפר את יכולת העשרת האורניום שלה. לדברי הגורמים, המהלך מעיד כי אירן מנסה לקדם את פיתוח הגרעין, בעוד המעצמות דנות בסנקציות שיוטלו עליה.

לדברי הגורמים הדיפלומטים, בשבועות האחרונות אירן פועלת להכנסתן לשימוש של סדרת צנטריפוגות, המאפשרות לעשות שימוש נוסף בשאריות הנפלטות במהלך תהליך ההעשרה. "הציוד החדש מיועד לתמוך בהליך ההעשרה הישן", אמרו גורמים דיפלומטיים אירופאים.

בחודש פברואר החלה אירן להעשיר אורניום בכמויות קטנות, אז אמרה, כי ברצונה לייצר דלק עבור כור מחקר רפואי. מעצמות המערב ראו במהלך הזה פרובוקציה מצידה של אירן, בעוד בטהרן טענו כי מדובר בגרעין לצרכי שלום. לפי הדיווח האחרון של הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה גרעינית, אירן עשתה שימוש ב-164 צנטריפוגות בכדי להעשיר אורניום לרמה של 20%.

לדברי מארק פיצפטריק, מהמרכז הבינ"ל למחקרים אסטרטגיים בלונדון, הציוד החדש "תורם לידע של אירן כיצד ניתן לבצע מחזור של אורניום ברמות העשרה גבוהות. ידע כזה תורם לכל מאמץ עתידי לנסות להגיע לרמות העשרה גבוהות יותר".

אתמול אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, כי "מעצמות העולם צריכות להבין שאירן לא תחזור בה, אפילו לא במילימטר, מדרכה הגרעינית". את הדברים אמר הנשיא האירני בנאום שנשא בדרום המדינה. בסוכנות הידיעות האירנית ILNA דווח כי אירן דוחה את האשמות המערב נגדה, לפיהן היא מנסה להצטייד בנשק גרעיני, ועומדת על זכותה לפיתוח יכולת גרעינית שלא למטרות מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully