וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי זר נורה בהפגנות בתאילנד

הצבא בתאילנד מחריף את מאבקו במפגיני "החולצות האדומות". כדורי גומי וגז מדמיע שימשו הבוקר לדיכוי מתנגדי הממשלה לאחר שמוקדם יותר הציתו המפגינים אוטובוס בבנגקוק

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

חיילים של צבא תאילנד ירו הבוקר (שישי) כדורי גומי לעבר מפגינים בפארק לומפיני שבבירה בנגקוק, לאחר שנשמעו יריות שהגיעו מאזור עליו השתלטו מתנגדי הממשלה לפני כחמישה שבועות. בעימותים נורה עיתונאי זר שעה שעמד בין המפגינים והחיילים. זהותו ומצבו עדיין לא ידועים. כמו כן, דווח, כי במהלך העימותים פתח שוטר באש לעבר כוחות הצבא.

מוקדם יותר הבוקר ירו החיילים גז מדמיע לעבר מפגינים. ההחרפה בצעדי החיילים הגיעה בעקבות לילה של עימותים, במהלכם נהרג אדם אחד ונפצעו 11, בהם מנהיג בכיר של מתנגדי הממשלה. המפגינים התאספו מחוץ לשוק הלילה בבנגקוק בכדי למנוע מהצבא לחסום כבישים המובילים לאזור בו הם מרכזים את כוחותיהם. הם הציתו אוטובוס, אופנוע וצמיגים, וכוחות הצבא השתמשו מולם בגז מדמיע וזרנוקי מים. יריות ופיצוצים נשמעו במרכז בנגקוק, אך לדברי המשטרה מדובר ביריות אזהרה.

נטווט סייקווה, ממנהיגי המפגינים, דיבר בפני כעשרת אלפים מפגינים ואמר: "נילחם עד הסוף, אחים ואחיות". למרות אזהרות חוזרות ונישנות, המשטרה טרם סגרה את כל הכבישים המובילים למלונות ואזורי המגורים עליהם השתלטו המפגינים.

מאז חודש אפריל נהרגו בעימותים כ-30 בני אדם ומעל 1,400 בני אדם נפצעו. ההפגנות שיתקו את העיר בנגקוק, והן החמורות ביותר במדינה מזה 18 שנים. לפני מספר ימים נראה היה שהצדדים הגיעו להסכם, אך מנהיגי המפגינים דרשו שסגן ראש הממשלה יואשם במותם של המפגינים במהומות בתחילת אפריל, ופוצצו את המו"מ. כעת גובר החשש בבנגקוק כי דם נוסף יישפך בטרם ייפתר המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully