וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יבקש 205 מ' דולר לפיתוח כיפת הברזל

אובמה יבקש מהקונגרס להעביר לישראל 205 מ' דולר לפיתוח מערכת "כיפת הברזל" ליירוט טילים. הבית הלבן: "הנשיא מכיר באיום המרחף על פני ישראל מצד חמאס וחיזבאללה"

נשיא ארה"ב ברק אובמה הודיע אמש (חמישי) כי בכוונתו לפנות לקונגרס האמריקאי בבקשה להעביר לידי ישראל 205 מיליון דולר, זאת כדי לזרז את פיתוחה של מערכת "כיפת ברזל" ליירוט טילים קצרי טווח.

דובר הבית הלבן טומי וייטור אמר כי "הנשיא אובמה מכיר באיום המרחף על פני ישראל מצד חמאס וחיזבאללה, ולכן החליט לפנות לקונגרס בבקשה לסייע במימון ייצורן של סוללות מערכת 'כיפת ברזל'".

לדברי בכירים בממשל, ההחלטה להזרים כספים לפרויקט התקבלה לאחר שבכירי ממשל אמריקאים צפו בניסויים המוצלחים במערכת בשנה שעברה.

דובר הפנטגון בריאן ויטמן אמר כי זאת ההשקעה הישירה הראשונה של ארה"ב במערכת כיפת הברזל. לדבריו, "המימון הזה ירחיב את מה שהם יכולים לייצר ולפרוס, ואף את המהירות בה הם יוכלו לעשות זאת".

בדרום עדיין ממתינים

לפני כשבועיים שיגרו חמשת ראשי הרשויות באזור עוטף עזה מכתב לשר הביטחון אהוד ברק ובו דרשו לדעת את לוח הזמנים המדויק להתקנת מערכת ההגנה מפני רקטות "כיפת ברזל". זאת לאחר שנפגשו עם מנכ"ל משרד הביטחון לפני שבועיים, אז הובהר להם שכרגע אין תקציב להתקנת המערכת ביישוביהם.

החמישה, דוד בוסקילה ראש עיריית שדרות, חיים ילין ראש המועצה האזורית אשכול, יאיר פרג'ון ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, מאיר יפרח ראש המועצה האזורית שדות נגב, ואלון שוסטר ראש המועצה האזורית שער הנגב, טענו במכתבם כי המידע שקיבלו, סותר את ההבטחות שניתנו לישובים במהלך השנים האחרונות.

כמה ימים לפני כן דווח, כי שתי הסוללות של "כיפת ברזל" תהיינה מבצעיות רק בחודשים ספטמבר-אוקטובר, חמישה חודשים אחרי התכנון המקורי. הדחייה בתחילת השימוש במערכת, שהייתה אמורה, על פי התכנון המקורי, להיות מבצעית בחציון הראשון של השנה הנוכחית, נובעת מעיכובים טכניים בקליטת המערכת. המערכת הועברה כבר לידי חיל האוויר וכוחות הנ"מ שאמורים לתפעל אותה, אולם נראה כי המערכות לא יוצבו באורח קבע ביישובי הדרום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully