וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד מתריס: סנקציות לא יעצרו אותנו

לדברי נשיא אירן, סנקציות נגד מדינתו "לא יהיו שוות אפילו פרוטה". הוא הוסיף, כי על מעצמות העולם להבין שאירן "לא תחזור בה, אפילו לא במילימטר, מדרכה הגרעינית"

"מעצמות העולם צריכות להבין שאירן לא תחזור בה, אפילו לא במילימטר, מדרכה הגרעינית". כך אמר היום (חמישי) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד בנאום שנשא בדרום המדינה. בסוכנות הידיעות האירנית ILNA דווח כי אירן דוחה את האשמות המערב נגדה, לפיהן היא מנסה להצטייד בנשק גרעיני, ועומדת על זכותה לפיתוח יכולת גרעינית שלא למטרות מלחמה.

הנשיא האירני המשיך וקרא תיגר על כל ניסיון שייעשה מצד מועצת הביטחון של האו"ם נגד אירן, והצהיר כי "סנקציות נגדנו לא יהיו שוות אפילו פרוטה". אחמדינג'ד טען שאירן היא "מבצרן של כל האומות הנמצאות תחת דיכוי", וחזה כי בקרוב יתמוטטו "האימפריאליזם האמריקאי ויתר הבריונים". אחמדינג'ד קרא לארה"ב גם להסיג את כוחותיה מעירק ומאפגניסטן. לדבריו, "ארצות הברית צריכה לקחת בחשבון את עצותינו ולצאת מהר מהבוץ באזור. אחרת – היא עלולה למצוא את עצמה תקועה".

בהתייחס לביקורו בניו יורק ונאומו בדיוני הוועדה למניעת הפצת נשק גרעיני, אחמדינג'ד הצהיר כי אירן היא המדינה היחידה בעולם שמותחת ביקורת על מדיניות הגרעין של ארצות הברית. אחמדינג'ד חזר וטען כי ארצות הברית היתה המדינה הראשונה בעולם שעשתה שימוש בנשק גרעיני למטרות מלחמה, והאשים את הממשל האמריקאי בצבירת ארסנל נשק עצום במימדיו. "המעצמות מתעלמות מחוקים שהן קבעו בעצמן", הוסיף.

אחמדינג'ד הוסיף, כי "האומה האירנית העזה להפר את הטאבו העולמי ולמתוח ביקורת על מדיניות הגרעין של ארצות הברית, וזאת עוד על אדמה אמריקאית. בקרוב מדינות נוספות יילכו בדרכנו ויפעילו התנגדות להגמוניה האמריקאית". את דבריו חתם נשיא אירן במסר ידידותי לעולם, והודיע כי מדינתו מעוניינת להביא "גישה קונסטרוקטיבית של היגיון, צדק, שיתוף פעולה וחברות". "אם מעצמות העולם ייאמצו גישה זו של כבוד הדדי – אירן תקבל זאת בברכה", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully