וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: חוסלו 3 מעורבים בפיגועים במוסקבה

סוכני ביון ברוסיה הרגו שלושה מהאחראים לפיגוע הכפול בתחנת הרכבת התחתית במוסקבה, שאירע לפני חודש וחצי. בפיגוע נהרגו 40 בני אדם ועוד 100 נפצעו

שירותי הביון ברוסיה הרגו שלושה מהאחראים לפיגוע הכפול שבוצע לפני כחודש וחצי בתחנת הרכבת התחתית במוסקבה. כך חשף בצהרים (חמישי) ראש שירות הביטחון הפדרלי (FSB) הרוסי במהלך פגישה עם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב. את הפיגוע הכפול ביצעו שתי מחבלות מתאבדות, שלדברי גורמי ביטחון ברוסיה היו מרפובליקת דגסטן שבצפון הקווקז. לפחות 40 בני אדם נהרגו ו-100 נפצעו בשני פיצוצים שאירעו ב-29 במרץ.

לדברי אלכסנדר בורטינקוב, ראש שירות הביטחון הפדרלי ברוסיה, סוכני ביון הצליחו לעלות על עקבותיהם של שלושה חברים בכנופייה שאחראית לפיגוע, ביניהם אחד שליווה את המחבלות למוסקבה, ואחד שליווה את השתיים לזירת הפיגועים. "למרבה הצער, לא הצלחנו לעצור אותם כשהם בחיים. הם ניסו להתנגד בצורה עזה וחוסלו".

בורטניקוב הוסיף כי החוקרים הצליחו לאשר את זהותם של כל חברי הכנופייה, כולל האחראים לפיגוע. בתגובה אמר נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב: "זהו את אלה המעורבים בביצוע הפשעים הנוראיים הללו. חסלו את אלה שמנסים להתנגד. אל תפגינו רחמים!"

מספר ימים אחרי הפיגועים במוסקבה טענו רשויות הביטחון הרוסיות כי עומדות מאחוריו צעירה בת 16, שהיתה אלמנתו של מחבל מוסלמי שפעל בדגסטן וחוסל אשתקד, ואישה בת 28 שהיתה נשואה לקצין בארגון מורדים מוסלמי. בשלב זה לא ידוע כיצד זוהו חברי הכנופייה והיכן חוסלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully