וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהיג המפגינים בבנגקוק נפצע קשה

לקראת פיצוץ? יריות נשמעו במרכז הבירה התאילנדית, והמנהיג הצבאי של ארגון ה"חלוצות האדמות" נפצע באורח קשה. מוקדם יותר קיבל הצבא הוראה לכתר את מאחז מתנגדי הממשלה

המנהיג הצבאי של ארגון מתנגדי הממשלה התאילנדית נפצע אחר הצהרים (חמישי) באורח קשה מירי סמוך למאחז המבוצר של "החולצות האדומות" במרכז בנגקוק. עדי ראייה דיווחו כי לפחות ארבעה פיצוצים ויריות נשמעו באזור. לבית חולים במרכז הבירה התאילנדית הובהלו מספר נפגעים.

הבוקר הורה ראש ממשלת תאילנד אבהיסיט וג'ג'יווה לצבא לכתר את המפגינים שמתבצרים זה מספר שבועות במרכז עיר הבירה של תאילנד. זאת בניסיון לפזר את המאחז שלהם ולהביא לסיום המשבר הפוליטי החמור ביותר במדינה ב-18 השנים האחרונות.

ההוראה היתה לשגר כלי רכב משוריינים לנקודות שונות מסביב למתחם, שיאפשרו למפגינים לצאת מהאזור, אך לא להיכנס אליו. הצבא אף קרא לבעלי עסקים לסגור מחר את עסקיהם.

"במסגרת מבצע להגביר את הלחץ ולהגביל את המתחם של המפגינים, נביא כלי רכב משוריינים כדי להגן על השוטרים מאלימות בקרב המפגינים", אמר דובר צבאי. בתגובה קרא אחד ממנהיגי הארגון לתומכיו להקיף את כלי הרכב המשוריינים כדי למנוע מהם להתקדם ולפזר את ההמונים.

החרפת הלחץ על המפגינים באה לאחר שהשבוע הסכים אבהיסיט לקיים בחירות ב-14 בנובמבר, אך היום הוא ביטל את הצעתו. "ביטלתי את מועד הבחירות בגלל שהמפגינים מסרבים להתפטר. הוריתי לקציני הביטחון להחזיר את המצב לקדמותו בהקדם האפשרי", אמר וג'ג'יווה.

לפני מספר ימים נראה היה שהצדדים הגיעו להסכם, אך מנהיגי המפגינים דרשו שסגן ראש הממשלה יואשם במותם של המפגינים במהומות בתחילת אפריל, ופוצצו את המו"מ. כעת גובר החשש בבנגקוק כי דם נוסף יישפך בטרם ייפתר המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully