וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע

לבריטניה יש ראש ממשלה, ילד בן 10 שרד התרסקות מטוס בה נהרגו 103 בני אדם ובפיליפנים בחרו נשיא חדש. זה היה השבוע בתמונות

צמד חמד

אחרי חמישה ימי חיזורים, התפזר הערפל הפוליטי בבריטניה והממלכה המאוחדת זכתה לממשלת קואליציה הראשונה מזה 70 שנה. כעת נשואות העיניים לעבר ראש הממשלה דיוויד קמרון וסגנו ניק קלג, שרבים תוהים אם יצליחו לגרום לחברי מפלגותיהם לשחק יפה ביחד במשך חמש השנים הבאות. בינתיים בלייבור, שחזרה לאופוזיציה אחרי 13 שנות שלטון, כבר נפתח הקרב בין יורשיו של גורדון בראון.

ממשיך את השושלת

בנינו "נוינוי" אקינו ה-3 הוא מנצח הגדול בבחירות לנשיאות בפיליפינים. נוינוי הוא בנם של פעיל הדמוקרטיה בנינו ושל הנשיאה המנוחה קוראזון אקינו. כעת עומדת בפניו משימת קיום הבטחת הבחירות שלו להילחם בשחיתות, כמו גם לדאוג לצמצום מימדי האבטלה ולעצור את החרפת הגירעון הממשלתי. נוינוי, רווק בן 50, ייכהן בתפקיד בשש השנים הבאות.

נס משמים

רובן, ילד הולנדי בן 10, הוא הניצול היחידי מבין 104 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על מטוס שהתרסק סמוך לנחיתה בנמל התעופה בטריפולי, בירת לוב. מטוס האיירבוס של חברת אפריקייה, עליו 70 אזרחים הולנדים, היה בדרכו מיוהנסבורג. רובן סבל משברים ברגלו ומצבו יציב. חוקרי תעופה בינלאומיים ואנשי חברת איירבוס הגיעו ללוב לסייע בחקירת נסיבות המקרה.

חיילים זרים בכיכר האדומה

כ-20 מנהיגים מהעולם, ביניהם נשיא ישראל שמעון פרס, ציינו השבוע במוסקבה 65 שנים לניצחון בעלות הברית על הנאצים במלחמת העולם השנייה. לראשונה, לצד 10,000 החיילים הרוסים שצעדו בכיכר האדומה במוסקבה, נטלו חלק גם חיילים מארבע מדינות החברות בברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) – בריטניה, ארצות הברית, צרפת ופולין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

השלישית בדרך?

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הודיע השבוע כי הוא בחר בפרקליטת המדינה אלנה קייגן כמועמדת לתפקיד שופטת בבית המשפט העליון. קייגן, יהודיה ליברלית בת 50, כיהנה בעבר כדיקנית הפקולטה למשפטים בהארוורד, ומעולם לא היתה שופטת. המינוי לבית המשפט העליון הוא מינוי לכל החיים, ודרוש אישור של הסנאט. אם תאושר, היא תהיה השופטת הצעירה ביותר והאישה השלישית בין תשעת שופטי בית המשפט העליון בארה"ב.

יריית אזהרה

השבוע ערך חיל הים האירני תרגיל בן שמונה ימים במפרץ הפרסי ובמפרץ עומן. בכיר בצבא האירני אמר כי מטוס סיור אמריקאי ניסה להתקרב לאזור האימונים אך עזב לאחר שהוזהר על ידי הצבא האירני.

בתמונה: חייל אירני יורה RPG במהלך התרגיל.

חתונה בול

שירות הבולים בשבדיה הוציא שלושה בולים של נסיכת הכתר ויקטוריה וארוסה דניאל ווסטלינג לרגל חתונתם ביוני הקרוב. הזוג התארס בפברואר האחרון לאחר שמונה שנות זוגיות. רשות הדואר השבדית פנתה לבית המלוכה בבקשה לעצב את הבולים, ונענתה בחיוב.

תופסים מחסה

בדרום קוריאה לוקחים אסונות טבע ברצינות. השבוע נערך במדינה תרגיל ארצי להגנה אזרחית במקרה של רעידות אדמה. בתמונה: תלמידי בית ספר יסודי בסיאול מוצאים מקלט מתחת לשולחנות הכיתה.

נגד עין הרע

באובוד, כפר בהרי האי האינדונזי באלי, ציינו השבוע את יום הגאלונגן, במסגרתו חוגגים את ניצחון הטוב על הרע. הממשלה באי הכריזה על חופש של שלושה ימים לכבוד החג.

בתמונה: באלינזיות נושאות סלסלת פירות שיוגשו כמנחה במהלך טקס חגיגי

כבוד לפאטימה

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 ערך השבוע ביקור בן ארבעה ימים בפורטוגל, במהלכו ערך מיסה בפני אלפי מאמינים במקדש של פאטימה. השם 'הקדושה מפאטימה' ניתן למריה לאחר שהיא התגלתה לפני שלושה ילדים בעיר פאטימה בפורטוגל. המיסה נערכה לרגל 93 שנים לאותה התגלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully