וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "שלב עדין, די להתלהמות ולפרובוקציה"

שר הביטחון התעורר הבוקר וקרא בעיתונים שאביגדור ליברמן ואלי ישי תוקפים את ארה"ב והפלסטינים ובוגי יעלון יוצא נגד הדיבורים בארה"ב על חלוקת ירושלים. "הם פוגעים באינטרס של ישראל ושוחקים את מעמדה", אמר ברק. בן אליעזר: על השרים "לנסות להירגע"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון; עריכה: יאיר דניאל)

שר הביטחון אהוד ברק הגיב הבוקר (חמישי) להתבטאויות החריפות של שרים בכירים בנוגע לירושלים והמשא ומתן עם הפלסטינים. מלשכתו נמסר כי השר מזהיר מפני "התקפות של שרים בכירים בממשלת ישראל נגד הניסיונות של ארצות הברית להניע את התהליך המדיני וההתקפות הבוטות נגד ראשי הרשות הפלסטינית, שמזיקות לתהליך המדיני הנמצא בשלב עדין ביותר.

"אני מציע לכולם, גם לנו וגם לפלסטינים, לנהוג באחריות, ולהימנע מהתבטאויות מתלהמות ופרובוקטיביות", אמר ברק. "הדיבורים הללו, פוגעים באינטרסים של ישראל מול ארצות הברית ומול העולם בכלל. ההתבטאויות הללו עלולות להציג את ישראל כסרבנית שלום ובכך לשחוק את מעמדה הבינלאומי" .

גם שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין (פואד) בן אליעזר הצטרף לדברי ברק. "למרות ניסיונות האמריקאים להביא לרגיעת רוחות ולתחילת הידברות", אמר בן אליעזר, "לצערי הגדול אנו שומעים שרים, ובתוכם שרים בכירים, מתבטאים בנושאים הכי רגישים, כולל נושא ירושלים". בן אליעזר אמר עוד, כי "הייתי מציע לחברי השרים וגם לפלסטינים לנסות להירגע".

בדברים אלו מגיבים ברק ובן אליעזר, ככל הנראה, להתבטאויות של שר הפנים אלי ישי ושל שר החוץ אביגדור ליברמן, שהתפרסמו הבוקר. בראיון לביטאון ש"ס אמר שר הפנים כי הוא שב ומצהיר שהבנייה בירושלים לא תוקפא. בנוסף, התפרסם כי ישי מתכוון להורות על כינוסה של הוועדה לתכנון ובנייה בירושלים בהקדם האפשרי, כדי להשיג את האישורים הנדרשים לבנייה בשכונת רמת שלמה.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן לא חסך את שבטו מהמשא ומתן ובראיון שהתפרסם הבוקר ב"הארץ" אמר כי ישראל עשתה מחוות עבור הפלסטינים ובתמורה "קיבלה רק סטירות". ליברמן הוסיף ש"הקפאנו את הבנייה, הכרנו בשתי מדינות לשני עמים, הורדנו בצורה דרמטית את כמות המחסומים, ומה קיבלנו בחזרה?קיבלנו את כל האדרת הטרור".

"גורמים פוליטיים מנצלים את שלטון החוק לספינים זולים"

דבריו של ברק מכוונים, ככל הנראה, גם למשנה לראש הממשלה, משה (בוגי) יעלון, שהצהיר אמש כי ירושלים לא תחולק ותישאר בריבונות יהודית. "היום, לאחר ששבנו סוף-סוף הביתה, נשמעות תביעות הזויות לחלוקת העיר מחדש, לקריעתה מעל בניה האמיתיים. הרשו לי להיות ברור ובהיר: כל הדיבורים על חלוקת ירושלים או בינאומה, מבחינתי, הם כאבק פורח וכחלום יעוף ", אמר יעלון. בהתייחסו לפתיחת השיחות העקיפות עם הפלסטינים, אמר יעלון: "אנחנו מוכנים לחזור למו"מ ישיר עם הנהגת הפלסטינים לגבי עתידם ועתיד היחסים בינינו לבינם, אך ללא תנאים מוקדמים. הם בקושי נאותו לשיחות קירבה. איננו מוכנים להיכנס שוב לתהליך מדיני, כפי שחווינו מאז חתימת הסכם אוסלו, שבו נתנו נכסים וקיבלנו אך טרור", סיכם יעלון. יעלון אמר את הדברים בטקס הענקת פרס מוסקוביץ שנערך במוצאי יום ירושלים.

ככל הנראה, ברק התכוון בדבריו אף לשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', שהצהיר אתמול כי בימים הקרובים יבוצעו צווי הריסה לבתים במזרח ירושלים. גורם בכיר במשרד לביטחון פנים הגיב לדברי ברק ואמר, כי "צר לנו שישנם גורמים פוליטיים שמנצלים את שלטון החוק לספינים פוליטיים זולים".

מלשכת השר אהרונוביץ' הוסיפו כי, "אכיפת צווי ההריסה במזרח ירושלים אינה תלויה כלל בהחלטת השר, המשרד או רשויות האכיפה. המשטרה לא הורסת בתים, אלא מאבטחת על פי החלטת בית משפט. המשטרה תבצע את כל מה שניתן לה על ידי בתיהמשפט בישראל. שלטון החוק הוא לא כלי לדיון גיאו-אסטרטגי ופוליטי במזרח התיכון. אנו כפופים לאישור היועץ המשפטי לממשלה ולממשלת ישראל ועל פי החלטתם נפעל".

(עדכון ראשון: 11:09)

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully