וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלים של שלום? בעזה יוצאים לגלוש

מועדון גלישה שנפתח באחרונה על חופי עזה מסייע לתושבי הרצועה לעסוק בתחביבם הנושן: גלישת גלים. גורמים בישראל ובעולם תורמים אף הם ושולחים למועדון ציוד גלישה

תושבי עזה מצאו דרך לברוח מקשיי החיים ברצועה: הם יוצאים לגלוש. כ-20 גולשים פלסטיניים, צעירים תושבי עזה, אשר סובלים מעוני ומחסור, נעזרים בתורמים שונים ברצועה ובישראל - ויוצאים לחופי עזה כדי לתפוס גלים. ברשת CNN דווח כי מזה מספר שנים קבוצות הסיוע מקפידות לשלוח לרצועה גלשנים וחליפות צלילה. לפיכך הגיע לרצועה במאי הסרטים הדוקומנטריים אלכסנדר קליין, שליווה במצלמתו את משלוח הציוד האחרון.

בסרט "אלוהים יצא לגלוש עם השטן", מתעד קליין את הסיפור. "זה נראה לי כמו סיפור חשוב", אמר קליין ל-CNN. "הנרטיב של המזרח התיכון הוא ברובו סיפור של קונפליקט. כאן יש סיפור על בחורים צעירים, שבמקום לירות זה בזה בחרו לשתף פעולה כדי לצאת לים ולגלוש", הוסיף.

קליין צילם בעזה במשך חמישה ימים ובילה עם קבוצת החברים במועדון הצלילה של עזה. הוא סיפר כי "כל הבחורים שפגשתי היו אדיבים ושוחרי שלום, והיה לי מרגש מאוד לגלוש עמם". קליין הוסיף עוד כי במהלך סופי השבוע חופי עזה מתמלאים בבני אדם, אשר מתגלים כחובבים גדולים של גלישת גלים וים.

"דרך ליצירת דיאולוג בין העמים"

מקימי מועדון הגלישה מאמינים כי הוא לא נועד לשעשוע בלבד. לטענתם, פעולות ידידותיות קטנות - כדוגמת תרומת הציוד - הן משמעותיות ביותר עבור קידום תהליך השלום. "השלום מתחיל מהעם, מלמטה. אנו מאמנים שזו דרך נהדרת לגרום לפתוח דיאלוג אמיתי בין העמים", מסרו מהנהלת המועדון.

מאט אולסון, ממקימי המועדון, סיפר כי הזכרת שמה של ישראל ברחובות עזה – שלא למטרות גינוי – מהווה טאבו חברתי. מנגד הוא הוסיף כי בישראל מתעלמים באופן מוחלט מן המצב בעזה. "האנשים בישראל כלל אינם מודעים למה שמתרחש בעזה", אמר אולסון.

אולסון ציין עוד כי בימים אלה, צוות המועדון פועל לקידום הרחבת המתקנים, בניית חדר הרמת משקולות, חדר וידאו לצפייה בקטעי גלישה ועמדת תיקון לגלשנים. זאת לאור כך שבמצבו הנוכחי של המועדון הוא אינו מסוגל לספק לגולשים את התנאים הנדרשים לגלישה, כפי שנעשה במרכזי גלישה בשאר העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully