וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד קמרון: האומנם בשורה לבריטניה?

דיוויד קמרון הוא ראש הממשלה הצעיר ביותר בתולדות בריטניה המודרנית. כפוליטיקאי עם רקע מיוחס, הוא נישא על גלי תחושת המיצוי מהלייבור והרצון לשינוי בממלכה. האם הוא מוכן למשימה?

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הבריטים אולי לא כל כך רגילים לדיונים קואליציוניים להרכבת הממשלה, אך ברגע שההחלטה נפלה, חילופי השלטון התנהלו במהירות וביעילות הבריטית האופיינית. פחות מ-75 דקות אחרי שגורדון בראון הודיע על התפטרותו מול מעון ראש הממשלה ברחוב דאונינג מספר 10, עמד שם דיוויד קמרון ונאם כראש הממשלה החדש.

בגיל 43, קמרון נכנס לתפקיד כראש הממשלה הצעיר ביותר מאז תחילת המאה ה-19. הוא בוגר פנימיית איטון המכובדת ומגיע מרקע משפחתי מיוחס שכולל קשר משפחתי רחוק למלכה אליזבת. כמו טוני בלייר, שהיה מבוגר מקמרון בשישה חודשים כשנבחר לראשות הממשלה, גם קמרון אוהב לטפח תדמית של פוליטיקאי צעיר ומודרני, שנראית לעיתים מלוטשת מדי.

בתום לימודיו באוקספורד, שם שימש כקפטן נבחרת הטניס, קמרון שקל קריירה בעיתונות או בשוק ההון, אך נענה למודעה למשרה במחלקת המחקר של המפלגה השמרנית.

האחות עושה שידוך

בתחילת שנות ה-90 החליט קמרון להתמודד על מושב בפרלמנט, אך ידע כי הוא צריך ניסיון מחוץ לפוליטיקה. אחרי תקופה קצרה כיועץ לשר הפנים מייקל האווארד, הוא עבר למחלקת יחסי הציבור בחברת הטלוויזיה קרלטון. קמרון עבד בקרלטון שבע שנים וטיפס עד לתפקיד מנהל יחסי הציבור של החברה. עם הזמן הוא התקרב למנהל החברה מייקל גרין.

ב-1997 הוא עבר לכהן בחצי משרה בקרלטון על מנת להתמודד בבחירות הכלליות על מקום בפרלמנט מטעם סטרטפורד, אך הפסיד. ארבע שנים אחר כך, ב-2001, הוא זכה במושב מטעם וויטני. קמרון הגיע לפרלמנט כגבר נשוי. ב-1996 הוא התחתן עם סמנת'ה שפילד. אביה החורג ויסקונט אסטור היה שר בממשלתו של ג'ון מייג'ור. סמנת'ה עובדת בחברת מוצרי הכתיבה היוקרתית סמיית'סונס ויש לה כתובת קעקע על קרסולה. על השידוך בין השניים אחראית אחותו של קמרון, קלייר, שהיא גם החברה הכי טובה של סמנת'ה.

מאז שקמרון נבחר למנהיג השמרנים ב-2005, בניגוד לציפיות, פתחו השניים את חייהם לציבור באופן יוצא דופן. לבני הזוג שני ילדים קטנים - ננסי וארתור – והשלישי בדרך. ילדם הראשון אייבן שנולד ב-2003 עם מוגבלויות רבות, נזקק לטיפול רפואי סביב השעון. הוא מת ב-2009. חווית הטיפול המתמיד באייבן ועבודת צוות בית החולים בו הוא שהה הרחיבה את דיעותיו של קמרון, שעד אז נראה שחייו היו מושלמים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הרווחנו מהטיפול באייבן"

בהודעה לחברי מפלגתו לאחר מותו של אייבן אמר קמרון: "כשהתבשרנו לראשונה על היקף המוגבלות של אייבן חשבתי שנסבול מהצורך לטפל בו אבל לפחות הוא ירוויח מהטיפול שלנו. עכשיו, כשאני מסתכל לאחור, זה היה בדיוק ההיפך. רק הוא היה זה שסבל ואנחנו – סם, אני, ננסי ואלווין – שהרווחנו יותר ממה שאי פעם חשבתי שאפשרי מילד כה מיוחד ונהדר".

קמרון הסתער על ראשות הממשלה כשהוא נישא על גלי חוסר שביעות הרצון מהמיתון בבריטניה והרגשת המיצוי אחרי 13 שנות שלטון הלייבור. בעיני מעריציו, הוא עורר חיים חדשים ותחושת רלוונטיות המפלגת השמרנים. בעיני מבקריו, הוא פוליטיקאי עם תדמית משוייפת אך ללא תוכן משמעותי.

בראיון לעיתון הוא סיכם את הגישה שלו לפוליטיקה במילה אחת "אחריות". עכשיו שהוא קיבל אותה, חובת ההוכחה עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully