וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה דחק באבו מאזן: קיימו שיחות ישירות

נשיא ארצות הברית שוחח בטלפון עם יו"ר הרשות הפלסטינית והדגיש בפניו את הצורך לעבור לשיחות ישירות עם ישראל. אובמה גם הדגיש בפני אבו מאזן את מחויבותו להקמת מדינה פלסטינית

נשיא ארה"ב ברק אובמה שוחח אתמול (שלישי) בטלפון עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן והזמין אותו לביקור בבית הלבן. אובמה הדגיש בפני אבו מאזן את הצורך לעבור לשיחות ישירות בין הפלסטינים וישראל בהקדם האפשרי. עד כה לא נקבע מועד מדויק לביקורו של אבו מאזן בוושינגטון.

אובמה אמר לאבו מאזן שהוא רואה בשני הצדדים אחראים להצלחת השיחות ולצורך להימנע מצעדים מפרי אמון. הוא בירך את אבו מאזן על הסכמתו להופיע בערוץ טלוויזיה ישראלי וקרא לו למנוע הסתה כלשהיא מהצד הפלסטיני. עוד הדגיש הנשיא את מחויבותו להקמת מדינה פלסטינית עצמאית.

ביום ראשון הודיע עוזר מזכירת המדינה האמריקאי פיליפ קראולי כי השליח למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ישוב לאזור בשבוע הבא, כדי לפקח על שיחות הקרבה, והפציר בשני הצדדים להמשיך במאמצים. לדבריו, "כפי ששני הצדדים יודעים, אם אחד מהם ינקוט בצעד משמעותי שלדעתנו יערער את האמון ביניהם בצורה חמורה במהלך שיחות הקרבה, אנחנו נגיב בכך שנראה בו אחראי ונוודא כי המשא ומתן נמשך", אמר קראולי.

כבר בשבוע שעבר דנו אובמה וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו במיצוי הפוטנציאל של שיחות הקרבה העקיפות, במטרה לאפשר את פתיחת המו"מ הישיר בין ישראל והפלסטינים בהקדם האפשרי. שיחת הטלפון שקיימו השניים ארכה 20 דקות, לקראת המפגש המיועד של נתניהו עם השליח האמריקאי המיוחד למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל. בתוך כך, גורמים מקורבים לנתניהו הגדירו אף הם את השיחה כ"טובה".

עדכון ראשון: 21:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully