וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "הציונות ללא י-ם - קליפה ריקה"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין השתתף בטקס מיוחד לכבוד יום ירושלים שנערך בישיבת מרכז הרב והדגיש את מעמדה החשוב של העיר. "עם שאמונתו היא בעירבון מוגבל - גם קיומו מוגבל"

"היום כבר ברור, שירושלים שלמה ומאוחדת תחת ריבונות יהודית איננה דבר מובן מאליו", כך אמר הערב (שלישי) יו"ר הכנסת ראובן ריבלין בטקס שנערך לכבוד יום ירושלים בישיבת מרכז הרב בעיר. "כבר הגענו לאותו יום פקודה, שבו העולם אומר לנו שהעיר גזולה בידינו, ודורשים מאיתנו לחזור 43 שנים לאחור. היום ברור מתמיד, שעם שאמונתו היא בעירבון מוגבל - גם קיומו יהיה חלילה מוגבל. הציונות ללא ציון, ללא ירושלים - היא כקליפה ריקה. היכולת שלנו להדוף את המתקפות על ירושלים תלויה במידה רבה באותם בעלי תעצומות נפש ואורך רוח, ביכולת להמתין עד שתוסר המאכלת מעל העיר", אמר.

ריבלין אמר כי בשנה האחרונה איבדה ירושלים הרבה מתומכיה ונאמניה. "אני רואה בדאגה את העובדה, שיום ירושלים הפך לחג סקטוריאלי של חובשי הכיפות", אמר ריבלין. "היום, גם אלו מהמפלגות הציוניות שרוממות 'ירושלים השלמה' הייתה בגרונם רק לפני זמן לא רב, כבר רואים בירושלים את 'הבעיה', וכבר מתייחסים אליה כאל 'מכשול' להמשך קיומנו כאן", טען ריבלין.

ריבלין אמר כי "מצער לראות גם פוליטיקאים ואנשי ציבור, שלא מזמן קידמו בלהט ובדבקות חוקים להגנת ירושלים, ועכשיו מחפשים כל דרך לרוקן אותם מתוכן כדי שלא יפריעו להרים עליה יד. היום, ירושלים כבר אינה יודעת מי לה ומי לצריה, מי מבוניה ומי מבוזזיה, מי נאמן לה באמת, ומי עושה אותה קרדום לחפור בו".

בכנס ראשי ערים מצדיעים לירושלים, המתקיים הערב בבית העירייה במעמד ראש העיר, הוסיף יו"ר הכנסת כי "ירושלים זקוקה לתמיכה ולגבוי של אחיותיה, הערים האחרות בישראל. כראשי ערים וכראשי רשויות, אתם יודעים להעריך נכונה, עד כמה בלתי אפשרי לחלק עיר באופן מלאכותי, ועד כמה מסוכן פיצול לא טבעי של מרקם חיים משותף, מבחינה כלכלית, מבחינה חברתית, ובירושלים - גם מבחינה ביטחונית". ריבלין קרא לראשי הערים לעשות שימוש במערכות המוניציפליות, כדי לחזק את תחושת השייכות לעיר בקרב התושבים - בביקורים וסיורים, בפעילויות תרבות וחינוך, ובהנחלת תודעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully