וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: הופסקו השיחות בין הלייבור לליברלים

האם פוצצו המגעים בין מפלגת הלייבור למפלגת הליברל דמוקרטים בבריטניה? בלייבור אומרים שההפסקה זמנית, אבל הליברל דמוקרטים כבר מנהלים מגעים עם השמרנים

המגעים בין המפלגות בבריטניה לקראת הקמת קואליציה נמשכים, אך ככל הנראה התהליך אינו פשוט. מפלגת הלייבור הודיעה הערב (שלישי) כי השיחות בינה לבין מפלגת הליברל-דמוקרטים הופסקו באופן זמני. "הליברל דמוקרטים מדברים עכשיו עם השמרנים. אנחנו נדבר איתם לסירוגין", אמר דוברו של מנהיג הלייבור גורדון בראון. הוא הדגיש כי בניגוד לדיווחים קודמים, השיחות לא הגיעו למבוי סתום מוחלט.

מוקדם יותר, בפתח היום החמישי למגעים הקואליציוניים, אמר מנהיג מפלגת השמרנים דייוויד קמרון, כי "הגיעה העת של הליברל דמוקרטים לקבל החלטה לאיזה מפלגה הם הולכים לחבור על מנת להקים ממשלה". קמרון הוסיף כי הוא מקווה שהם יקבלו את ההחלטה הנכונה.

גם אם בסופו של דבר הלייבור והליברל דמוקרטים יגבשו קואליציה, לממשלה בראשותם עדיין לא יהיה רוב של 325 מושבים בפרלמנט. מקורבים למו"מ מעריכים כי במקרה זה הם יקימו ממשלת מיעוט ויסתמכו על תמיכה בהצבעות חשובות של מפלגות הלאומיות של סקוטלנד ו-וויילס ושל המפלגה הירוקה, שהצליחה לזכות לראשונה בתולדותיה במושב בפרלמנט.

בניגוד לדיווחים קודמים לפיהם התכוון ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון לפרוש מיידית מתפקידו, ביקש דוברו להדגיש כי בראון יישאר בתפקידו עד ספטמבר כפי שהודיע אתמול. "ראש הממשלה הוא עדיין ראש הממשלה", נמסר בהודעת הדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully