וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נרפה מהמאבק עד שאשקלון תמוגן מטילים"

בעיריית אשקלון מקווים כי החלטת בג"ץ בנוגע למיגון מוסדות החינוך בעיר תגרום למשרד הביטחון להשלים את הצבת המיגוניות בעיר. "אנו ממליצים למדינה להקשיב לשופטי בג"ץ"

בעיריית אשקלון נמשך המאבק והלחץ על משרד הביטחון לפעול למיגון מוסדות החינוך בעיר. בעקבות הדיון אתמול (שני) בבג"ץ בסוגיית מיגון מוסדות החינוך, ודרישת השופטים מהמדינה לעדכן את בית המשפט בתוך 60 יום לגבי סקר מיגון שעורך צה"ל באזור אשקלון, יצא ראש העירייה בני וקנין בקריאה לשר הביטחון אהוד ברק "למלא אחר החלטת בג"ץ במהירות האפשרית".

כמו ראש העיר קראו גם בכירים נוספים ליישום המלצות השופטים. נציגת ועד ההורים בעיר, סופי חוטובלי, מסרה כי "אנו ממליצים למדינה לקחת את החלטת השופטים ברצינות ולשקול שוב את עמדתה בעניין". לדברי חוטובלי, "אנחנו לא מתכוונים להרפות ממאבקנו הצודק עד להצבתן של מיגוניות בכל מוסדות החינוך".

"לא מתכוונים להרפות מהמאבק הצודק"

שלמה כהן ממלא מקום ראש עיריית אשקלון ברך על החלטת השופטים לחייב את המדינה לשקול את תוצאות הסקר של פיקוד העורף על צורכי המיגון של מוסדות החינוך בעיר. "חבל שהמדינה נזקקה בתשובתה לטיעון כאילו הסקר נעשה רק כדי להדוף לחצים ומוטב היה שטענה כזאת לא תעלה בכלל" אמר כהן.

במהלך הדיון בבג"ץ קבע הרכב השופטים כי יש להקים ועדה בין משרדית שתדון בטענות העירייה, ועד ההורים ובסקר פיקוד העורף שנערך במוסדות החינוך באשקלון. השופטים גם שללו את טענת המדינה על פיה הסקר בוצע כתוצאה מלחץ פוליטי וקבעו שהיות שהסקר נערך על ידי גורם צבאי טיעון זה אינו פשוט, כלשונם.

בבית המשפט העליון נערך אתמול דיון בעתירה של עיריית אשקלון ושל ועדי ההורים בעיר לחייב את משרד הביטחון להשלים את הצבת המיגוניות במוסדות החינוך בעיר. עיריית אשקלון טענה כי רבים ממוסדות החינוך בעיר אינם מצויידים במקלטים או בחדרי ביטחון וכי לתלמידים אין מקום מחסה בשעה אזעקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully