וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום דמים בעירק: למעלה מ-100 הרוגים

סדרת פיגועי טרור החרידה בתוך מספר שעות את כל רחבי עירק. הפיגועים גבו למעלה מ-100 הרוגים ו-300 פצועים. החשד הוא שארגון אל-קאעדה עומד מאחורי מרחץ הדמים

למעלה מ-100 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-300 נוספים נפצעו בסדרת פיגועי טרור שאירעו אמש(שני) ברחבי עירק. הפיצוצים אירעו בבגדד, בצרה ובערים נוספות. ההערכה היא שהתוקפים קשורים לארגון אל-קאעדה וכי בכוונתם היה להעביר מסר תקיף שלפיו, למרות התבוסות שספגו באחרונה המורדים הסונים, הרי שהם עדיין גורם חזק ומשמעותי במדינה. גורם בעירק כינה את ההתקפות "היסטריות", והוסיף כי "למרות ההתקפות הקשות שאל-קאעדה ספג, קיימים עדיין תאים פעילים של הארגון, המנסים להוכיח את השפעתם".

בתקרית הקטלנית ביותר נכנסו שתי מכוניות תופת למפעל טקסטיל בעיר הילה, דרומית לבגדד והתפוצצו בזמן שעובדי המפעל סיימו את משמרתם. פיצוץ נוסף אירע לאחר שכוחות משטרה למקום. בסך הכל נהרגו מפיצוצים אלה לפחות 45 בני אדם ו-190 בני אדם נפצעו.

בעיר הדרומית בצרה התפוצצו שלוש מכוניות תופת שהביאו למותם של 21 בני אדם ולפציעתם של למעלה מ-70. הפיצוצים אירעו באזור מגורים ובתחנת דלק. מוקדם יותר, מחבל מתאבד הרג 13 בני אדם ופצע 40 באזור השוק באל-סוויירה, ובבגדד הסתערו חמושים על תחנות בידוק של המשטרה, והרגו לפחות שבעה חיילים ושוטרים. גורם במשרד הפנים אמר כי "זהו מסר עבורנו שהם יכולים לתקוף אותנו בחלקים שונים של העיר באותו הזמן, כי יש להם תאים בכל מקום".

מספר התקפות נוספות שאירעו באנבר, מוסול, ובפרברי בגדד, העלו את מחיר הדמים ל-102 הרוגים וכ-350 פצועים.

ההערכה היא שההתקפות באו כנקמה על המכות שספג אל-קאעדה בעירק, ובעיקר על מותו של בכיר הארגון אבו איוב-אלמסרי. האלימות בעירק פחתה מאז תקופת השיא של שנת 2006-2007, אך היא הולכת וגוברת מאז הבחירות שנערכו במדינה בחודש מרץ. הבחירות הסתיימו ללא הכרעה ברורה ויצרו החרפה ביחסי השיעים והסונים.

עדכון ראשון: 22:52

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully