וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי החוץ אירופים דנים במשבר עם אירן

שרי האיחוד האירופי נפגשים היום בבריסל לדון בסנקציות נגד אירן, אך לא צפויים להגיע להחלטה בנושא. בפתח הפגישה הביעו השרים הקלה בעקבות גיבוש חבילת הסיוע הכלכלי לגוש האירו והתאוששות בשווקים הפיננסיים

שרי האיחוד האירופי נפגשים היום (שני) בבריסל לדון במשבר הגרעים עם אירן. גורמים דיפלומטים אמרו בסוף השבוע כי לא צפויה היום החלטה. כפי הנראה, מאמצי התיווך שנשיא ברזיל לולה דה סילבה לקח על עצמו, יביאו להאטה בהתקדמות ניסוח הצעה לסנקציות חדשות. עם זאת, גורמים דיפלומטיים באירופה אמרו כי אמצע יוני הוא עדיין תאריך היעד להעברת ההחלטה במועצת הביטחון באו"ם.

לדברי שר החוץ של לוקסמבורג ז'אן אסלבורן, התקדמות בשני המסלולים של סנקציות ודיפלומטיה, עשויה לשאת פרי. "אני יודע שסנקציות הן לא אידאליות לקדם את הדברים, אבל יחד עם זאת, להיות נגד סנקציות זה לא מספיק. אנו זקוקים לאלטרנטיבה".

אירופה הותקפה והגיבה

בבפתח פגישתם השרים לא יכלו שלא להתייחס לגיבוש חבילת הסיוע להצלת גוש האירו. שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר אמר, "זאת היתה עבודה טובה, עבודה קשה. אירופה הותקפה ואירופה הגיבה".

אולם שר החוץ של איטליה פרנקו פרטיני אמר שהאיחוד האירופי צריך לשמור על ערנות כי הוא עדיין יכול להיות מותקף. "ברור שזה גורם מרתיע חזק. אני חושב שהשתמשנו בצורה נכונה את הכלים הטובים ביותר, הן מבחינת הכמות והן מבחינת האיכות. ברור שאנו חייבים להישאר על המשמר, כי אנו לא חסינים מפני התקפות של ספקולנטים, אבל בעזרת ההסכם, הצלחנו לנטרל, בהחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully