וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון לוקח אחריות: אתפטר עד הסתיו

ראש ממשלת בריטניה הודיע כי יפנה את מקומו עד חודש ספטמבר הקרוב. עם זאת, בראון מעוניין שמפלגתו תישאר בשלטון יחד עם מפלגת הליברל-דמוקרטים של ניק קלג

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה:רן צימט)

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון אמר הערב (שני), כי בכוונתו לפנות את מקומו עד סוף חודש ספטמבר, הזמן בו מפלגת הלייבור מקיימת את הוועידה השנתית שלה. עם זאת, הוא הוסיף, כי מנהיג הליברל-דמוקרטים ניק קלג הודיע לו, כי הוא מעוניין לקיים משא ומתן קואליציוני עם מפלגת הלייבור, בראשה עומד בראון.

בראון ציין כי "מר קלג אמר לי, כי למרות שהוא מתכוון להמשיך בדיאלוג שהחל בו עם השמרנים, הוא מעוניין כעת גם לנהל דיונים רשמיים עם מפלגת הלייבור".

בשעות הצהריים דיווחו מקורבים לדיונים לרשת "סקאי" הבריטית, כי מפלגות האופוזיציה הסכימו על מתווה להסכם להקמת ממשלת קואליציה חדשה. לדברי המקורות, צוותי המו"מ צריכים להציג את המתווה לאישור חברי הפרלמנט של מפלגותיהם.

מוקדם יותר מסרו נציגי צוותי המו"מ של המפלגות כי חלה התקדמות בדיונים. הצוותים לא הרחיבו בפרטים על מאמציהם להביא להסכם שיוביל לממשלת הקואליציה הראשונה בבריטניה מאז שנות ה-70.

"אנחנו מתקדמים", אמר וויליאם הייג, ראש צוות המו"מ של מפלגת השמרנים, בצאתו מהפגישה. "נחזור להתייעצות עם דייוויד קמרון ובכירים נוספים במפלגה. צוותי המו"מ עובדים היטב יחד". גם ראש הצוות של הליברל-דמוקרטים אמר כי ישנה "התקדמות טובה", אך סירב לומר אם שני הצדדים קרובים להסכמה.

בתוך כך, ב-BBC דווח כי צוות המו"מ של הליברל דמוקרטים נפגש בחשאי בימים האחרונים עם גורמים ממפלגת הלייבור.

הבוקר ערכו ניק קלג, מנהיג הליברל-דמוקרטים, ודייוויד קמרון שיחת טלפון למשך חצי שעה. לפני שיחת הטלפון, אמר קלג כי הוא מבין שהאזרחים מאוד רוצים לדעת מה יקרה, אולם כל הצדדים ומנהיגי המפלגות עובדים "מסביב לשעון כדי לנסות ולפעול לפי ההחלטה של העם הבריטי בבחירות ביום חמישי שעבר". לדבריו, הם יגיעו להחלטה "בהקדם האפשרי" והוא מקווה שהעם יבין שהם רוצים לקבל את ההחלטה הנכונה במקום להגיע להסכם "שלא יעמוד במבחן הזמן".

עדכון ראשון: 15:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully