וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה יעלון: "לישראל היכולת לתקוף את אירן"

סגן ראש הממשלה השר משה יעלון שולח איום מרומז כלפי אירן. "יש לנו היכולת הטכנולוגית לתקוף באירן. אין שום ספק, אם מסתכלים על התמונה הכללית, אנו כבר בעימות צבאי עם אירן"

סגן ראש הממשלה השר משה (בוגי) יעלון אמר היום (שני) כי לישראל יש את היכולת הטכנולוגית לבצע תקיפה צבאית נגד אירן. במהלך יום עיון בנושא כוח אווירי במכון פישר למחקר אסטרטגי אוויר וחלל בהרצליה, אמר יעלון כי ניסיונה של ישראל בביצוע תקיפות אוויריות נגד לוחמים חמושים לאורך גבולה עשוי להיות מורחב בקלות לגיחות באזורים רחוקים כמו אירן.

"אין כל ספק שהיכולות הטכנולוגיות, שהשתפרו בשנים האחרונות, שיפרו את הטווח ואת יכולת התדלוק האווירי, והביאו לשיפור משמעותי בדיוק או בחימוש ובמודיעין", אמר השר יעלון. "ניתן להשתמש ביכולת הזאת במלחמה נגד הטרור בעזה, במלחמה מול טילים בלבנון, למלחמה נגד הצבא הקונבנציונלי של סוריה, וגם במלחמה נגד מדינות רחוקות יותר כמו אירן".

עד כה, נמנעו בכירים ישראלים להשתמש במושג "מלחמה" כשזה נוגע לאירן. במקום זה, הם בדרך כלל אומרים שכל האפשרויות עדיין פתוחות, ומביעים תמיכה במאמצי ארצות הברית להביא לסבב סנקציות נוסף נגד אירן.

בהמשך נאומו, אמר יעלון כי התקפות אוויריות יכולות לגרום לאויב נזק גם על ידי פגיעה במנהיגיו או במערכות הגנה ראשוניות. "מבחינתי, ההתקפה נותרה צורת ההגנה הטובה ביותר". לדבריו, ישראל משחבה את המצב היום עם אירן כמלחמה, עקב תמיכתה בחיזבאללה ובחמס. "אין שום ספק, אם מסתכלים על התמונה הכללית, אנו כבר בעימות צבאי עם אירן", אמר יעלון. "אירן היא התומכת העיקרית של אלה שתוקפים אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully