וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אובמה חושב שהאייפוד יפיל הדמוקרטיה?

בנאום בפני בוגרים אוניברסיטה בווירג'יניה, אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי בעידן האייפוד והאייפד עודף המידע גורם להסחת דעת ואפילו מאיים על הדמוקרטיה

ברק אובמה לא מתרשם מכישורי הפלייסטיישן של הדור הצעיר. בנאום בטקס סיום באוניברסיטת המפטון בווירג'יניה אתמול (ראשון), הזהיר נשיא ארצות הברית את הבוגרים הטריים מהסחות הדעת הטמונות במוצרי הטכנולוגיה המשוכללים.

"אתם מתבגרים בסביבת תקשורת שמפציצה אותנו עם כל מיני סוגים של תוכן וחושפת אותנו לכל מיני טיעונים, חלקם לא תמיד נמצאים גבוה במדד האמת", אמר אובמה, בפני התלמידים. "עם האייפודים והאייפדים, והאקס בוקס והפלייסטיישן – אני לא יודע איך להפעיל אף אחד מהם – המידע הופך להפרעה, הסחת דעת, סוג של בידור, יותר מאשר כלי להעצמה, יותר מאשר אמצעי לשחרור".

אובמה התלונן ש"כמה מהטענות המשוגעות ביותר יכולות לתפוס תאוצה", במסגרת הקרב בין אתרי התוכן והבלוגים באינטרנט. "כל זה לא רק מפעיל עליכם יותר לחץ, זה מפעיל לחצים חדשים על ארצנו ועל הדמוקרטיה שלנו".

הנשיא האמריקאי ידוע בביקורת שלו כלפי עיתונאים ורשתות החדשות בכבלים, שלא מתמקדים מספיק בנושאים רציניים. במהלך תקופת סיום הלימודים באוניברסיטאות הוא נואם במספר טקסי סיום, במהלכם נוהג לפרוש את משנתו החברתית. בטקס אתמול, בפני רוב של תלמידים ממוצא אפרו-אמריקאי, הוא ציין את ההבדלים הגדולים בהישגים החינוכיים בין אפרו-אמריקאיים לקבוצות אחרות בארצות הברית וברחבי העולם, והדגיש כי חינוך הוא מפתח להתקדמות.

לדברי אובמה, העולם עובר שינויים "עוצרי נשימה". "אנו לא יכולים לעצור את השינויים, אבל אנחנו יכולים להתאים את עצמנו אליהם", הוא אמר. "חינוך יכול לחזק אתכם, כמו שהוא עשה לדורות קודמים, כדי שתוכלו לעמוד בפני המבחנים של הזמן שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully