וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה יכריז על מועמדות קייגן לביהמ"ש העליון

נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להודיע על מועמדות פרקליטת המדינה אלנה קגן לתפקיד שופטת ביהמ"ש העליון. אם מועמדותה תאושר, קייגן תהיה השופטת הצעירה ביותר מבין חברי ההרכב

נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להודיע היום (שני) כי הוא בחר בפרקליטת המדינה אלנה קייגן כמועמדת לתפקיד שופטת בבית המשפט העליון. קייגן, בת 50, כיהנה בעבר כדיקנית הפקולטה למשפטים בהארוורד, ומעולם לא היתה שופטת. המינוי לבית המשפט העליון הוא מינוי לכל החיים, ודרוש אישור של הסנאט. אם תאושר, היא תהיה השופטת הצעירה ביותר והאישה השלישית בין תשעת שופטי בית המשפט העליון בארה"ב.

קייגן צפויה להחליף את השופט הפורש ג'ון פול סטיבנס, ליברל מוביל בין חברי בית המשפט. כמו סטיבנס, היא צפויה להצטרף בהחלטותיה לשלושת השופטים הליברלים האחרים בבית המשפט, הנשלט על ידי רוב של חמישה שופטים קונסרבטיביים.

זהו המינוי השני של אובמה לבית המשפט העליון, לאחר שבשנה שעברה אושרה מועמדותה של סוניה סוטומאיור, השופטת הלטינית הראשונה בבית המשפט העליון.

מומחים צופים כי תהליך האישור של קייגן יעבור בסנאט ללא בעיות מיוחדות. למרות שהיא ידועה כליברלית ותומכת נלהבת בזכויות הקהילה ההומו-לסבית, היא עבדה יחד עם שמרנים בנושאים שונים הקשורים לביטחון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully