וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל והרשות יישאו באחריות לפגיעה במו"מ"

לדברי גורם במחלקת המדינה האמריקאית, ישראל והרשות הפלסטינית יישאו באחריות לכל צעד שיערער את האמון במסגרת המו"מ העקיף בין הצדדים. השליח מיטשל מסר כי נתניהו התחייב להקפיא למשך שנתיים את הבנייה בשכונת רמת שלמה בי-ם. גורם בסביבת רה"מ: הבנייה בבירה תימשך

ישראל והרשות הפלסטינית יישאו באחריות אם ינקטו בצעדים שיערערו את האמון בין הצדדים במהלך שיחות הקרבה. כך אמר הערב (ראשון) עוזר מזכירת המדינה האמריקאי פיליפ קראולי.

כמו כן, מסר קראולי כי השליח האמריקאי למזרח התיכון ג'ורג' מיטשל ישוב לאזור בשבוע הבא, כדי לפקח על שיחות הקרבה, והפציר בשני הצדדים להמשיך במאמצים. לדבריו, "כפי ששני הצדדים יודעים, אם אחד מהם ינקוט בצעד משמעותי שלדעתנו יערער את האמון ביניהם בצורה חמורה במהלך שיחות הקרבה, אנחנו נגיב בכך שנראה בו אחראי ונוודא כי המשא ומתן נמשך", אמר קראולי.

בתוך כך, אמר השליח האמריקאי למזה"ת ג'ורג' מיטשל כי ראש הממשלה נתניהו הבטיח להקפיא את הבנייה בשכונת רמת שלמה שבירושלים למשך שנתיים. דברי מיטשל עולים בקנה אחד עם דיווח פלסטיני מהשבוע שעבר, לפיו השליח האמריקאי מסר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התחייבות, לפיה ישראל לא תבנה יחידות דיור חדשות בגדה ובמזרח ירושלים במהלך "שיחות הקרבה".

גורם בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב בתגובה לדברים, כי "ראש הממשלה מברך על תחילת שיחות הקרבה ומביע את הערכתו הרבה למאמצי הממשל האמריקאי להניע מחדש את תהליך השלום. באשר לשכונת רמת שלמה - ראש הממשלה הודיע כבר בעת ביקורו בארץ של סגן הנשיא ביידן, במרץ 2010, כי באופן מעשי הליכי התכנון של רמת שלמה יימשכו לפחות שנה, והבנייה בפועל תחל רק בעוד כמה שנים. פירוט המצב המעשי הזה הועבר גם לידיעת הממשל האמריקאי".

עוד מסר הגורם, כי "באשר למחויבויות ישראליות – ראש הממשלה הסכים להתחיל לדון בנושאים מהותיים מסוימים במסגרת שיחות הקרבה. כמו כן הבהיר ראש הממשלה כי יהיה מוכן ליזום בהמשך התהליך מחוות ישראליות, במקביל לגילויים של רצון טוב מצד הפלסטינים. אף אחת מהמחוות הנ"ל אינה קשורה למדיניות הבנייה והתכנון בירושלים. יותר מכך. ראש הממשלה הבהיר לכל אורך הדרך, שהבנייה והתכנון בירושלים יימשכו כרגיל, בדיוק כפי שהיה בכל ממשלות ישראל ב-43 השנים האחרונות, ולא ניתנה שום התחייבות ישראלית בנושא זה".

"שיחות ללא תנאים מוקדמים"

מוקדם יותר היום הודיע חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני ד"ר סאיב עריקאת, באופן רשמי על הסכמת הפלסטינים להתחיל את שיחות הקרבה עם ישראל. זאת בעקבות פגישת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והשליח מיטשל.

"בתחילת שיחות הקרבה, שיארכו ארבעה חודשים, נתמקד בנושאי הגבולות והביטחון", הסביר עריקאת. "זה לא אומר שאנחנו זונחים את יתר סוגיות הסדר הקבע. לא נסכים על דבר אלא לאחר שנסכים על הכל". לדבריו, בשעות הצהריים צפוי הממשל האמריקאי לפרסם הודעה שבה יבהיר את עמדתו בנוגע לשיחות הקרבה. "אנו מקווים שממשלת ישראל תיענה למאמצים האמריקאים לתת הזדמנות לתהליך השלום".

במקביל, בפתח ישיבת הממשלה שב ובירך ראש הממשלה בנימין נתניהו על תחילת שיחות הקרבה עם הפלסטינים. "אני מבקש לברך על החלטת הרשות הפלסטינית לפתוח בשיחות הקרבה. אני רוצה לומר שני דברים בהקשר לכך. הראשון: השיחות הללו מתקיימות ללא תנאים מוקדמים כפי שעמדנו על כך בשנה האחרונה. הדבר השני הוא ששיחות הקרבה חייבות להביא לשיחות ישירות", אמר נתניהו.

"אי אפשר לכונן שלום בשלט רחוק. אנחנו שכנים ואי אפשר לחשוב שנגיע להחלטות ולהסכמים בנושאים קריטיים כמו ביטחון שלנו ושלהם כאשר איננו יושבים בחדר אחד. לכן שיחות הקרבה יצטרכו להביא לשיחות ישירות בהקדם, בהן נמשיך במאמץ להשגת שלום וביטחון", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully