וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מאשרת: הטליבן אחראי למכונית התופת

לדברי התובע הכללי אריק הולדר, יש בידי הממשל האמריקאי עדויות לכך שזרוע הטליבן בפקיסטן עומדת מאחורי ניסיון הפיגוע בטיימס סקוור במנהטן. "אנו יודעים שהם סייעו לכך וכנראה עזרו גם במימון"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

זרוע הטליבן בפקיסטן עומדת מאחורי ניסיון הפיגוע בטיימס סקוור בניו יורק לפני כשמונה ימים. כך אמר אחר הצהריים (ראשון) אריק הולדר, שר המשפטים והתובע הכללי של ארצות הברית. בראיון לרשת הטלוויזיה ABC אמר הולדר, "אנו יודעים שהם סייעו לכך. אנו יודעים שהם ככל הנראה עזרו לממן את זה, ושהוא (החשוד) פעל בהכוונתם".

הולדר הוסיף כי אין ראיות המעידות על כך שממשלת פקיסטן היתה מודעת לכך שפייסל שאחזד, האמריקאי ממוצא פקיסטני החשוד בניסיון הפיגוע, התכוון לבצע את המעשה. לדבריו, ממשל אובמה מרוצה לעת עתה מרמת שיתוף הפעולה עם רשויות פקיסטן במסגרת חקירת האירוע.

שאחזד נעצר יומיים אחרי ניסיון הפיגוע, דקות לפני שהצליח לברוח בטיסה לפקיסטן. מכתב האישום שהוגש נגדו עולה, כי הוא הודה בחקירתו כי עבר אימונים להכנת פצצות בפקיסטן.

יום אחרי הפיגוע פרסם הטליבן הפקיסטני הודעה בה הוא נוטל אחריות על האירוע. זמן קצר אחרי ההודעה, פורסמו סרטונים בהם נראה בכיר בארגון, חאקיממוללה מסהוד, שדווח כי נהרג בהתקפת מל"ט אמריקאי בינואר, כשהוא מאיים בפיגועי התאבדות בארצות הברית. "הזמן מתקרב לכך שהפאדיין שלנו יתקפו את המדינות האמריקאיות בערים מרכזיות", אמר מסהוד, בהודעה שלטענתו הוקלטה ב-4 באפריל. "הפאדיין שלנו חדרו לאמריקה הטרוריסטית. אנו נכה מכות כואבות מאוד באמריקה הפנאטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully