וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס במסר לאסד: שלום ומלחמה לא הולכים יחד

נשיא המדינה שמעון פרס ביקש מנשיא רוסיה להעביר מסר לאסד בביקורו בסוריה. "העם שלנו היה רוצה מאוד להגיע לשלום עם סוריה אך על אסד להפסיק לספק טילים ונשק לחיזבאללה"

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה:גדי וינסטוק)

נשיא המדינה שמעון פרס המבקר במוסקבה ביקש היום (ראשון) מנשיא רוסיה דימטרי מדבדב להעביר מסר לנשיא סוריה בשאר אסד בעת ביקורו במדינה. "אמרתי לו שהעם שלנו היה מאוד רוצה להגיע לשלום עם סוריה, אך כי שלום ומלחמה לא הולכים ביחד וכי על אסד להפסיק לספק טילים ונשק לחיזבאללה. אנחנו לא רוצים עוד פעם להיקלע למצב העזתי", אמר פרס.

במסר שהעביר הנשיא נאמר כי ישראל לא מעוניינת במלחמה עם סוריה או בחימום הגבול הצפוני וכי פני ישראל לשלום אמת עם שכנתה הסורית ובתנאי שסוריה תחדל מתמיכתה בטרור ומהברחות הנשק. "ישראל לא תאפשר לרקוד על שתי החתונות – מצד אחד לתת את רמת הגולן ומצד שני לקבל טילים אירנים וקיני טרור על הרמה. אנו עוקבים בעניים פקוחות אחר הברחות הטילים מסוריה לחיזבאללה והפרשנות לכך היא אחת – ניסיון סורי לחמם ולהסלים את הגבול הצפוני".

פרס התייחס גם לפתיחת שיחות הקרבה וחזר על מחויבותה העמוקה של ישראל לעקרון שתי מדינות לשני עמים ופרט באוזני מארחו על לוחות הזמנים והדרכים לפתרון מדיני. בסיום הפגישה דנו השניים על קידום פרויקטים כלכליים טכנולוגים בין המדינות אשר נדרשת התערבות ממשלתית לקידומם. מוקדם יותר נועד פרס עם נשיא סין, הו ג'ינטאו, וביקש ממנו את עזרתו במאבק הבינלאומי נגד התחמשותה הגרעינית של אירן. "אירן היא גורם שלילי במזרח התיכון ועומדת מאחורי הרג וטרור", אמר פרס להו, שביקש להתעדכן על התקדמות המשא ומתן עם הפלסטינים ואמר כי "לישראל ולסין ידידות עמוקה גם במצבים קשים". פרס גם נפגש עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אשר הביעה עניין רב בפתיחת שיחות הקרבה בין ישראל לפלשתינאים ושבה וחזרה על מחויבותה של גרמניה לתמוך ולסייע בקידום הליך השלום במזרח התיכון.

ביום שלישי מסר ראש חטיבת מחקר באמ"ן, תא"ל יוסי ביידץ דיווח לוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. ביידץ התייחס לפרסומים האחרונים לגבי רקטות הסקאד שהועברו לידי חיזבאללה. הוא אמר כי "לסוריה יש חלק נכבד ביותר בגידול העוצמה של ארסנל הרקטות שנמצא בידי חיזבאללה".

לדבריו, "סוריה ממשיכה לצעוד בשני נתיבים מבלי שהיא תידרש לבחור ביניהם על ידי הזירה הבינלאומית. מצד אחד היא משפרת את יחסיה עם המערב, עם מדינות ערב, ועם טורקיה, כמו כן היא חוזרת להשפעה ולתפקיד משמעותי בתוך לבנון, ובמקביל היא מעמיקה את שיתוף הפעולה האסטרטגי והאופרטיבי שלה עם אירן, חיזבאללה והטרור הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully