וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה זוכרת: 65 שנים לסיום מלה"ע ה-2

כ-20 מנהיגים מרחבי העולם ובהם גם נשיא ישראל שמעון פרס, הגיעו למוסקבה כדי לציין 65 שנים לניצחון בעלות הברית על הנאצים. לצד אלפי חיילים רוסים, גם חיילי נאט"ו משתתפים לראשונה באירוע

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה:גדי וינסטוק)

כ-20 מנהיגים מהעולם, ביניהם נשיא ישראל שמעון פרס, מציינים היום (ראשון) במוסקבה 65 שנים לניצחון בעלות הברית על הנאצים במלחמת העולם השנייה. לראשונה, לצד 10,000 החיילים הרוסים שצועדים בכיכר האדומה במוסקבה, נוטלים חלק גם חיילים מארבע מדינות החברות בברית הצפון אטלנטית (נאט"ו) – בריטניה, ארצות הברית, צרפת ופולין.

כמו כן יכלול המצעד מטס של 127 מטוסי חיל האוויר הרוסי, ומצעד של טנקים וטילים בליסטיים. לדברי ה-BBC, זהו המצעד הצבאי הגדול ביותר של רוסיה מאז נפילת ברית המועצות.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שלא הגיע לאירוע עקב בעיות בלוח הזמנים, שיבח את השתתפות חיילי נאט"ו. "הנשיא מדבדב הראה מנהיגות יוצאת דופן בכך שכיבד את ההקרבה של קודמינו, ובכך שדיבר באופן כה גלוי על דיכוי זכויות בסיסיות בתקופת ברית המועצות", אמר אובמה.

בנאומו בהמלך הטקס, אמר נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב כי הלקחים ממלחמת העולם השנייה "דוחקים בנו להפגין סולידריות". "השלום הוא שביר, וזוהי חובתנו לזכור שהמלחמות לא מתחילות ברגע. רק יחד נוכל לעמוד בפני איומים מודרניים".

בין המנהיגים הבולטים שהגיעו לאירוע: קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ונשיא סין הו ג'ינטאו. נשיא צרפת ניקולא סרקוזי וראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני ביטלו את השתתפותם על מנת לטפל במשבר הכלכלי באיחוד האירופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully