וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בבריטניה: לשנות את שיטת הבחירות

אזרחים רבים בבריטניה לא היו מרוצים מהתוצאות בבחירות, שגרמו לבריטניה להיראות קצת כמו ישראל. יומיים לאחר ספירת הקולות ובבריטניה נשמעות הדרישות לשנות את שיטת הבחירות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

כ-1,000 אזרחים הפגינו היום (שבת) למען שינוי שיטת הבחירות בממלכה, זאת לאחר שבבחירות שנערכו ביום חמישי לא זכתה אף מפלגה ברוב מוחלט ונוצר פרלמנט חצוי. כעת תידרש מפלגת השמרנים שזכתה במירב המושבים להרכיב ממשלת קואליציה. ההפגנה נערכה מחוץ לבניין בו דנו מנהיגי המפלגה הליברל-דמוקרטית על שיתוף פעולה אפשרי עם מפלגת השמרנים.

מנהיג מפלגת הליברל-דמוקרטים ניק קלג פנה אל המפגינים ואמר כי "זה האינטרס של כולם בבריטניה שאנחנו ננצל את ההזדמנות הזו להוביל פוליטיקה חדשה אחרי הפוליטיקה המביכה שאפיינה את העבר". "העובדה שאתם פה כי אכפת לכם כל כך מרפורמה בפוליטיקה היא פשוט נפלאה", הוסיף קלג.

בין המפגינים, היה הזמר בילי ברג שאמר כי "אנחנו לא אוהבים את המשא ומתן שנערך מאחורי דלתיים סגורות. אנו זקוקים לממשלת קונצנזוס על מנת להתמודד עם ההחלטות הקשות שעוד לפנינו. זה מה שאנשי בריטניה הצביעו עבורו. לעשבים השוטים במפלגה השמרנית אין כל עניין ברפורמה אלקטורלית".

ברג אמר עוד כי "שיטת הבחירות מקולקלת ואנחנו רוצים שהליברל-דמוקרטים יוודאו שהם יקבלו ייצוג הולם בבחירות הבאות ושהבחירות הללו ייערכו בקרוב על מנת לפתור את הבלבול של היומיים האחרונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully