וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולימאן: "לא נדרוש מחיזבאללה להתפרק מנשקו"

נשיא לבנון אמר כי ממשלתו לא יכולה לדרוש מחיזבאללה להתפרק מנשקו בתקופה כה מתוחה עם ישראל. "אנו לא יכולים ואסור לנו להגיד להתנגדות 'תנו לנו את נשקכם"

נשיא לבנון מישל סולימן אמר היום (שבת) כי ממשלתו לא יכולה לדרוש מחיזבאללה להתפרק מנשקו בתקופה כה מתוחה עם ישראל. "באווירה המסוכנת בה נמצא האזור ותופי המלחמה בהם מכה ישראל כל יום ולפני שנגיע להסכמה על אסטרטגיית הגנה לאומית על מנת להגן על לבנון, אנו לא יכולים ואסור לנו להגיד להתנגדות 'תנו לנו את נשקכם והפקידו אותו תחת הנהגת המדינה", אמר סולימאן.

ביום שלישי מסר ראש חטיבת מחקר באמ"ן, תא"ל יוסי ביידץ דיווח לוועדת חוץ וביטחון של הכנסת. ביידץ התייחס לפרסומים האחרונים לגבי רקטות הסקאד שהועברו לידי חיזבאללה. הוא אמר כי "לסוריה יש חלק נכבד ביותר בגידול העוצמה של ארסנל הרקטות שנמצא בידי חיזבאללה".

"העברות אמצעי הלחימה לחיזבאללה מועברות באופן קבוע מסוריה ומאורגנות על ידי המשטר הסורי והאירני, לכן אין לקרוא לזה הברחות נשק ללבנון – זו העברה רסמית ומאורגנת", אמר ביידץ. "הועברו טילים ארוכי טווח שזכו לפרסום לאחרונה וזה רק קצה הקרחון. כבר היום יש בידי חיזבאללה ארסנל של אלפי רקטות מכל הסוגים והטווחים כולל טילים עם דלק מוצק בעלי טווח ארוך יותר ומדויק יותר". ביידץ העריך כי החיזבאללה נתפס על ידי הסורים כחלק מהיישות הבטחונית שלהם לכן הסורים מתעצמים גם על ידי חימוש החיזבאללה.

לדבריו, "סוריה ממשיכה לצעוד בשני נתיבים מבלי שהיא תידרש לבחור ביניהם על ידי הזירה הבינלאומית. מצד אחד היא משפרת את יחסיה עם המערב, עם מדינות ערב, ועם טורקיה, כמו כן היא חוזרת להשפעה ולתפקיד משמעותי בתוך לבנון, ובמקביל היא מעמיקה את שיתוף הפעולה האסטרטגי והאופרטיבי שלה עם אירן, חיזבאללה והטרור הפלסטיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully