וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "אפשר לעבוד עם הצעותיה של ברזיל"

לקראת השיחות על גיבוש הסנקציות נגד אירן, ולמרות הצהרותיה התוקפניות, מאותת בכיר באירן כי ארצו תהייה מוכנה לדון בהצעות שהעמידו בפניה ברזיל וטורקיה בנוגע לעסקת החלפת הדלק הגרעיני

"אירן יכולה לעבוד עם הצעותיהן של ברזיל וטורקיה לחידוש השיחות עם האו"ם בדבר עסקת החלפת הדלק הגרעיני", כך אמר הבוקר (שבת) בכיר במשטר האירני. "הוצעו נוסחאות חדשות בדבר חילופי הדלק. אנחנו חושבים שניתן להגיע להסכמות בהתבסס על נוסחאות אלה", אמר הבכיר.

לדברי הבכיר, ראמין מננפאראסט הסכים הנשיא מחמוד אחמדינג'ד בעיקרון לתיווך הברזילאי בעיסקה. זאת בניגוד להצהרת יועצו של חמינאי מסוף החודש שעבר על פיה אירן לעולם לא תסכים להחלפת אורניום המועשר בדרגה נמוכה שברשותה בדלק גרעיני מחוץ לשטחה. "אנחנו חייבים להיות נאיבים ביותר בכדי לבטוח במערב", אמר עלי אכבר וליאטי לסוכנות הידיעות הממשלתית אירנא, "מדוע הם מתעקשים על החלפת הדלק הגרעיני בחו"ל? זה מוכיח שיש להם כוונות שטניות. אירן לעולם לא תבטח במערב עד כדי כך שנשלח את האורניום שלנו מחוץ לאדמתנו", אמר וליאטי.

לפני כשבוע הודיעו טורקיה וברזיל כי הן מנסות לחדש את השיחות על עיסקת הדלק הגרעיני בין אירן למערב בניסיון להימנע מהטלת סנקציות על אירן. לדברי דיפלומט מערבי בכיר סין ורוסיה הסכימו לתת לשתי המדינות את הזמן הדרוש על מנת לנסות לשכנע את אירן להסכים לעסקה.

עם זאת דיווחו אמש גורמים דיפלומטים כי בשבוע הבא שש המעצמות צפויות להגיש למועצת הביטחון של האו"ם את הצעתן להטלת סנקציות על אירן. שש המעצמות , ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין, יגישו את הצעת הסנקציות, כשהתקווה היא שמועצת הביטחון תגבש החלטה בעניין עד אמצע חודש יוני. לדברי גורם המקורב לשיחות בין נציגי המעצמות, "הכוונה היא שתהיה החלטה עד השבוע השני של חודש יוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully